söndag 30 mars 2014

Fuck yeah!

Hello my lord. 

Var hälsade alla kvigor. HÖRNI! Jag läst just att en ko bär sin kalv 9 månader, alltså lika länge som en kvinna bär sitt barn. Och att de flesta kor får kalvar varenda år?? Typ för att mjölken hela tiden ska komma? Är det så? Jag som trodd att det kom mjölk ur kor fast dom int hadd barn liksom? Att det var deras uppgift i livet? Att producera mjök alltså? Sjukt om det är såhär? Det betyder ju alltså att en ko som int fått kalv (en kviga) int heller producerar mjölk? Ok ganska logiskt, men jag har aldrig tänkt på det på det sättet. Stackars korna! Måst gå och va preggo typ hela tiden och ändå aldrig få va me sina kalvar.... :(

Okej, det var nu en parentes som jag kom att tänka på då jag kalla er kvigor. Vi kom hem från Nkby runt klockan halv 4. Roberts lag vann matchen så det var ju positivt! Dock vann dom 11-4 så det var ju inte världens mest spännande match om man säger som så. Men men int kan det ju alltid va spännande. Då vi kom hem sku R och träna så jag tänkt att jag kan fara till mamma och pappas bygge och se vad dom håller på med där.. 

Men så kommer jag dit och dom är inte där!? NEHE tänkt jag då. Jag som trodd dom hadd växt fast där, men tydligen inte. Så jag styrde kosan mot deras hem, var dom där!? NÄ. Haha då fick jag helt panik ba OMG tänk om de har hänt nått? Dom är inte hemma och inte på bygget, var kan dom då vara!? KANSKE PÅ SJUKHUSET!! Så jag tar snabbt upp telefonen och ringer åt mamma. Så svarar hon men så bryts det, and i'm like


Såg helt framför mig hur pappa ligger uppkopplad till en massa maskiner med hjärtövervak och hela faderullan. Jag ringer snabbt upp mamma igen. Så svarar hon då. Och jo allting var ok, dom var på dejt..

DEJT?!

Då känd jag bara såhär: Om dom är på dejt måst ju nått ha hänt, ni vet, endera att dom måst fira nått eller så har nått hemsk hänt. Så då såg jag ut såhär: 


Mamma: Carro? 

Jag: 

Mamma: Hallå, carrostinan? 

Jag: 


Jag tänker på olika senarier om vad som kan ha hänt, typ att nån nära släkting har dött (vet int vaför man sku fa på dejt för det men) eller att dom har vunnit på lotto, ja sånt for genom huvudet.

Mamma: CARRO?? ÄR DU KVAR?

Jag: HAR DET HÄNT NÅTT!?!
Mamma: Eh nä vi ha varit på köksmässa så vi for och äta efter det
Jag: Mhm. Var e ni? Jag ska koma och cracha dejten
Mamma: Ok kom hit bara! Vill du ha nån efterrätt kanske? 
(alla fösöker göda mig)


Sååååå det var lugnt. Sådär blir det då man int är van med att ens föräldrar håller på med såntdär!!! 

Mmmm... Sen kom jag hem och vilade en stund, börja tänk på vad jag ska laga för mat till min utsvultna hunk som kommer hem så småningom. MEN så skickar en viss lillsyrra att vi borde ha middag ikväll. And i'm like: OK om du kommer hit och fixar maten. And she's like: 
OKEJ! Vi kommer snart då, så lagar jag mat.

And i'm like: 

Måst alltså int laga mat alls idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar