måndag 17 mars 2014

GRAVIDSTATUS. V. 29+5

Tänkte göra en liten "check-up" lista över hur jag känner ang. graviditeten nu, 
som jag kan kolla tillbaka på sen.

Bästa med graviditeten just nu: 
◊ Att bebisen sparkar nästan hela tiden, så mysigt!
◊ Känner mig fin, och älskar min mage. 
◊ Spännande då det är så några veckor kvar.
◊ Då folk är intresserade av hur det går, och bryr sig om vår graviditet!
◊ Att vi har "boat" färdigt, och nu bara väntar på att få hem bebisen.
◊ Alla fina tankar och alla förhoppningar, kring när hon ska komma, då hon kommit, då hon får komma hem, då vi är ut och skuttar.. Osv osv.
◊ Att mitt illamående gått om, kan int gnäll om det mer liksom! Älskar att vara gravid nu, såå stor skillnad mot då jag mådd dåligt!
◊ Så roligt att fantisera om hur hon kommer se ut, vems näsa, vilken hårfärg osv..
◊ Jag och Robert KAN knappt gräla nu, för vi båda är så glada hela tiden, pga den lilla i magen.
◊ Att tiden går så snabbt!

Sämsta med graviditeten just nu: 
◊ Jag har väldigt torra slemhinnor i näsan, vilket ledet till täppt näsa och ofta näsblod
◊ Mina boobs beter sig som dom vill och jag kan int använda nån av mina gamla bhar utan att nipplorna far ut på egna äventyr.. Dvs har inga sexiga underkläder att ha på mig, vilket ju sku underlätta självkänslan lite hehe.
◊ Sammandragningarna som kommer och går med jämna mellanrum, jobbiga och oroväckande.
◊ Älskar då hon sparkar och har sig, men just då jag ska somna kan det IBLAND vara lite jobbigt ;)
◊ Att mina armar och ben också ska bli så stora, kan det int hållas till tuttarna och magen!? (Skämtåsido)
◊ Att jag är hungrig KONSTANT! Och det suger och tar sjukt och jag blir som en irriterad iller.
◊ Jag dricker som en kalv! Är törstig hela tiden, och det är inget att leka med då jag är törstig, jag dricker lätt en halvliter åt gången. Under en dag dricker jag nog mellan 3-5 liter vatten. Detta leder ju till en del wc spring. 



Humöret är bra nujust! Jag är glad mest hela tiden och har lätt till skratt. 
Känner mig lycklig och förhoppningsfull! 


Mina största cravings just nu är IIIIS (åh älskar is, måst hämta lite nu faktiskt.) och saltlakrits!


Inga just nu! Värre var det för några månader sen! 
Och värre än det kommer det förmodligen att bli..


Endast sammandragningarna som stör mig just nu.


Vi är redo för Ls ankomst! 
Hennes rum är färdigt och vi har köpt det mesta man behöver den första tiden!


Nästa rdg besök är om ca 2 veckor. Det sista ultraljudet vill vi gärna göra i Kokkola. 
Ska säga att min rdgtant ordnar med remiss på nästa rdg besök.

Såhär ligger vi till just nu: 

74,6 % av graviditeten har gått
209 av 280 dagar
Graviditetsvecka 30
29 veckor + 5 dagar har gått
Kalendermånad 7
Graviditetsmånad 8
Trimester 3
71 dagar kvar till BF




6 kommentarer:

  1. Skönt att du nu verkligen kan njuta av att vara preggo :) hoppas du får må lika bra den resterande tiden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, det är skönt! Vi hoppas på det :)

      Radera
  2. Dedär med bh-ar känner jag så igen!! Ingen som passar å de tycker de vill leva sitt eget liv :p värre tyckt ja de va nu me nr 2, fick köp ännu större kupor då igen... :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jaaa! De suger! :D pluss att man ork ju int köp nå fina dyra utan ba såndä tråkiga, då man ändå int ska använd di såläng :P

      Radera
  3. Precis! Ja hitta en snygg på 70 % rea som va rätt storlek så de va bra :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt! Jag måsta ju faktiskt fara och köp en ny idag jag också, orka int me rymmande nipplor nåmer haha! Hitta en bra amnings bh vid lindex som var på rea, så nu kosta den 14 euro (Y)

      Radera