onsdag 12 mars 2014

Hur jag förändrats på 8 år

Man förändras ju en del genom åren.. Jag vet int om jag har förändrats mest på utseéndet eller sättet.. Antagligen sättet eftersom jag känner att jag de senaste 8 åren har hittat "mig själv" 3 gånger.. 
Och egentligen har jag väl int ändrats utseéndemässigt så mycket, bara +20 kg :D
Lolololo. Nä men det är ju nog sant! -07 vägd jag faktiskt int så mycket, men genom åren ha man ju ätit några godisar och glassar. Men det är nog inget jag nångång lidit av, att jag gått upp i vikt alltså. 


-07 var jag relativt glad, men även väldigt "dold" i mig själv, jag känd att jag int riktit kuna vara mig själv utan stod mest bakom och vila int göra mig sedd så mycket.. En ganska dålig period i mitt liv.

-08 Börja jag bryt mig lös mer och mer, jag blev jättebra kompis med Verre, Linn, Kata, Vicki och ja, Heidi, men hon var jag ju vän med från förr. Vi blev ett "gäng" och vi hadd jätteroligt, och jag känd att jag hörd nånstans, och jag kunde äntligen börja vara mig själv, och här "fann jag" mig själv för första gången. "Va rolig människa jag är!"

-09 Det var ett bra år! Eller ja, från och med sommaren var det ett bra år! Jag var superlycklig och känd att livet var en dans på röda rosor.

-10 Var också ett jävligt roligt år, penkkis, student, kärleken, VÄNNERNA! Allt var bra 2010.

-11 I början av 2011 började jag igen tappa bort mig själv.. På sommaren gjord jag slut med min dåvarande kille, och då var det ju bara vännerna som gällde! Jag hadd int varit singel på 6 år, och jaaaa, det tog jag ju verkligen igen för den sommaren! Jag och Linn gav allt. Och jaaa roligaste sommaren i livet! Vi hadd så jävla kul, vi jobba ilag och levd för helgerna. Under alla dessa fester, efterfester... Sommarkvällar m.m. känd jag för första gången i livet mig självständig. Jag var jag, hadd ingen annan att tänka på eller rätta mig efter, ingen höll mig tillbaka.. Och vad jag njöt! DETHÄR VAR CARRO I EGEN HÖG PERSON! Underbart... 

-12 Vi hadd flyttat till Vasa och där levd vi livet. Och jag var mig själv, hela tiden. Jag börja vänja mig med att vara "mig" och lärd känn nya sidor varje dag. Det är så otroligt stor skillnad på att vara singel och i ett förhållande!! Det var ett roligt år, skolan sög men allt annat var perfecto! Visst kom det och gick potentiella killar, men jag ville verkligen int rusa in i nått eller påbörjat nått med nån som ändå int känd helt 100..

-13 Året börja med att jag tänkt att kanske de sku sita bra med en kille nu.. Jag börja vara lite trött på att vara sinkkulady men tänkt att ääääääh det kommer då det kommer. No need to stress. Så jag drog till Oslo. När jag hadd kommit hem från Norge räckte det int så värst läng innan en viss man gillade en bild på min facebook and i was like MUMS VILKEN SNYGGING!!! (En rolig parentes. Jag var inne i en period där jag mest var intresserad av "äldre män" och den killen jag senaste haft nått med före jag for till Oslo var 33.. Hhehe. Så ni fattar ok. Nå så då Robert gilla min bild på FB så såg jag först på hans profilbild (den här brevid), och hallå han såg ut som minst 30 på bilden!! Och jag tyckt ju då att det var fullträff, snygg och 30 kan det bli bättre liksom? Nååå så jag adda honom and was like HEEEEEEY!!! Snygging..... Oså börja vi nu tala osv. så kom det till det att jag såg att han ganska just hadd haft födelsedag, så jag tänkt ok nu har jag chansen att fråga på ett nonchalant sätt hur gammal han är. Så jag fråga typ: Jahapps, grattis i efterskott! Ser att du just fyllt år.. Börjar närma dig pensionen, hur känns det? (För hallå jag trodd ju han fylld nå på 30....) Så svarar han: Tack! Nåå, ingen panik ännu, jag fylld ju bara 23!  And i was like :| Oså ignorera jag honom i typ 2 timmar hahahah LOLOLOLOLO. Men sen kom jag "to my senses" så jag skicka åt honom igen..... And there it goes! Parentes slut.) Sen den dagen snacka vi varje dag och jag blev kääääääär. Så då skaffa jag pojkvän 2013 då jo! Bra år!

-14 Wohooo \m/ Har ju varit preggolisch hela året, vissa dagar bättre än andra, men mest hittills det bästa året i mitt liv. Lycklig kvinna här hej! Dethär året och nog slutet av förra året har jag ju också funnit en ny sida av mig själv. Och den tror jag nog de flesta som känt mig från förr också märkt av :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar