tisdag 25 mars 2014

Ingen skräpmat i denhär familjen inte



 Gomorrrroon! 
Här ligger jag och njuter av solen.. Och har två babytossor på magen. 
Alltså våren måst ju nog ändå vara den bästa årstiden? Eller hur? Alla blir så upprymda och glada, och man riktit känner kärleken i luften! Det ser jävligt lockande ut att fara och äta frukosten på balkongen, meeeen isf sku jag ju måst sitt där med värsta munderingen: Vinterjacka, mössa, vantar osv. så de sku ju ta bort feelisen från det hela lite.... Så jåne, det får jag vänta med helt enkelt. 

Jååååh. Min dag idag då? Jaa, ska snart hoppa i duschen och sen fixa mig lite. Ska ju till storstan Kokkelby veitni! Ska dit för att vara moraliskt stöd åt Cindy som ska på en grej. Sen ska jag nog gå i lite butiker också, och äta nått gott! 

Hehehe igår: 

Robert: Jag lämnar ju i Nkby imoron, vi har ju brandövning på kvällen, så jag äter vid mammas
Carro: Okej!
Robert: Va ska du äta imoron då? 
Carro: Janå, om du ändå int kommer hem så kan jag ju va lite längre i Kokkola så kanske jag äter där då.
Robert: Aha okej, du får riktit äta ute då? 
Carro: Jepp, jag tror jag far till Mc'donalds. *Ger honom en blick*
Robert: Men Carro.... Jag tror int du ska göra de
Carro: Jo, jag ska först fara till Mäccen och sen senare om jag blir hungrig igen far jag till Hesburger
Robert: MEEN CARRO! Herregud int kan du ju göra de!! Vet du hur blblablalbalbla babyn behöver verkligen int nå blablalblalbla VET DU HUR OHÄLSOSAMT DE E blablbalbala
Carro: Heheheheheh skämta nog bara för fan, lugn ner dig. 
Robert: Huh *lugn igen*

Haha de är så roligt, ibland då R skickar typ "Hej älskling! Vad blir det för mat idag? Jag ska ju o träna :)" (Egentligen skickar han bara för att han vill påminn mig om att jag borde laga mat int för att han egentligen undrar.) Så svarar jag ibland: "Tänkt att vi kan hämt korv-görans mat" O han ba: "hmm jahaa okej... mmmm men de är int så bra att träna på det, hadd vi int nå kyckling i kylen?" and i'm like
"hehe jag skämta nog bara, maten är nog klar" Oså svarar han: "OJ HUH VA TUR!! Jag blev rädd i en sekund och trodd du va seriös! Ses snart!! "  (Haha så sku jag stå vi korvis redo att beställ o ba jahaaa *vänder om, far hem och steker nå svetti kyckling*)

LOLOLOL aldrig trodd man jag sku hamn i ett förhållande där det alltid tas som ett skämt då man föreslår skräpmat. Haha de värsta är ju då vi kör förbi Mc'Donalds och jag helt seriöst sku vila ha en milkshake, så säger jag "jag sku va lite snål på milkshake, kan vi hämt?" Och Robert ba: Haha.. Ja den va bra. *Kör lugnt förbi*

Jag kan räkna på en hand hur många gånger jag ätit skräpmat (pizza, korvis, mäccen osv.) under min graviditet. Och alla gånger utom en har varit då jag INT har varit med Robert. Haha. Nä men de e nog väldigt bra, skräpmat är ju int bra för vanliga människor så det är ju VERKLIGEN int bra för ett litet oskyldigt foster! (De värsta är ju nog såna som köper mäccenmat och MIXAR det och sen matar de åt sina babysar :O ) 

2 kommentarer: