söndag 9 mars 2014

Lilla L's första outfit

Igårkväll städade jag lite i babyrummet, det hadd blivit lite stökigt efter lådöppning, strykning och annat pyssel där. Nåväl, jag fick inspiration till att plocka ihop kläderna som babyn ska ha på sig då vi får fara hem från bb. Så nu är BB väskan påbörjad så att säga! Denna lilla outfit valde jag till lilla L:s hemkomst.


1. Omlotts body med små hundtassar (den behövs inte dras över huvudet)
2. Sköna byxor (Har varit Alvar och Vilmers så de är sådär skönt urtvättade och mjuka)
3. Newbie tossor
3. Vantar (man vet ju inte hur kallt det är dagen hon får komma hem) 
5. Stickad tröja
6. Strumpor
7. Napp för nyfödd
8. Mössa

Sen måst man väl ha med nån extra body och ett par byxor till har jag för mig, men annars är det väl detdär som behövs i klädväg åt den lilla? :) Sen tar vi även med filten som R's mamma stickat att ha runt henne.. + eventuellt en tunn halare. Men, tror ju nog det är ganska många plus den dagen hon får komma hem, men bra att ha hursomhelst.

3 kommentarer:

  1. Men jestas va gulligt! Och koftan, ja den kunde man ju ha själv ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jooo hon kommer va så söt! :') Ja eller hur! :)

      Radera
  2. En tjockare mössa kanske också? :) de håller ju inte värmen själva så fast man själv tycker de e varmt, så kan de behövas. Å halare. Vi hade typ dedär på Angelica när vi for hem , + en tjockare mössa samt en fleecehalare, och de va riktit lagom :) men vi hade ju inte nån filt då, å då va de ändå 17-20 plusgrader när vi for hem

    SvaraRadera