lördag 22 mars 2014

Lördagsstatus



Ååh häärliga lördag! Hoppas ni alla mår bra idag och har en fin start på dagen. Man blir ju bara helt överlycklig i hela kroppen när man vaknar av att solen lyser in i sovrummet! Här vakna vi med tuppen, som vanligt. Jag är ju in i en"låt oss va en gammal tant och vakna halv 7 på morgonen, dra på morronrocken och läsa tidningen med en kaffekopp" period. Känns ju lite sådär! Men jag får försöka göra om det till en "jag är preggo och förbereder mig inför livet med tidiga mornar" period istället. Sen sku ju R bort till klockan 9, och vara borta tills kvällen, så vi fick äta frukost tillsammans och njuta av varandras sällskap en stund nu innan han for. 

Igår var vi bara hemma efter att vi kom från bygget. Vi gjord nu int så mycket, kolla tv och sen läst lite ur böckerna och låg mest och talade. Bra så. Då när vi låg där fråga R om vi ska göra nått ikväll, typ fara på bio eller ut och äta eller nått. Men alltså, jag känner nujust bara att neeeeeej orkar inte! Helst är jag faktiskt hemma. Dock läser jag överallt saker som "passa på att fara ut och hitta på saker nu på tumanhand eller med vänner, för snart är tiden förbi när ni kan vara spontana!!!" And i'm like, ehm no thank you. Jag tror nog ändå vi kan ta tid för att hitta på saker sen också, fast om vi vill är ju en annan sak. Helst ligger man nog säkert hemma och myser med bebis. 


Jag kom att tänka på en sak vid frukosten imorse. Nämligen hur lyx jag tycker det är att få föda i maj. Våren har övergått till sommar och vädret gör en på bra humör, för att int tala om dom härliga nätterna, ljust och fint! Känns som så mycket lättare att stiga upp med bebisen på natten om solen håller på att gå upp och det är sådär härligt spegelblankt vatten och relativt varmt i luften.. Sen också att ha hela sommaren framför sig och bara vila att den ska gå långsamt så man hinner njuta av varje ny stund med bebisen, och varje ny sommardag! Om vi skulle ha bf i typ september kan jag tänk mig att jag bara sku gå och önska att sommaren ska ta slut nångång.. Jag tycker iaf det känns bättre såhär nu då jag tänker på det, än att man ska stiga upp i ett bäckmörkt november och knappt se vart man lägger fötterna.. Haha men, int är det väl kanske så stor skillnad, men ja, nujust så känner jag att det är lite lyxigt faktiskt! Kan också tänka mig att Februari mars april också är bra månader att få baby i. Just eftersom våren kommer och det är sådär härlig påsk och vårkänsla i luften! 

Idag ska jag till mammas och pappas, eftersom mina favoritkillar kommer dit! 
Nämligen Alvar och Vilmer. Så det blir nog int så bra uppdatering här före kvällen, 
men några tidsinställda kommer dyka upp! 
Ha en underbar dag alla!


Hehe, eller så int. Kul att va en sjöjungfru här i Gamla Hamn viken. Så brunt vatten så man int ser vart man simmar, och fastnar med fötterna, eller ja, fenorna i geggabottnet stup i kvarten. 
Ganska glad att jag är människa ändå ;)

2 kommentarer:

  1. Vänta bara om ni får en mårånpigg tös :D Angelica ha senaste veckan vaknat halv 7, så ja bara jaha, å får så lov å stig opp då (e ju van å sova till minst 8 xD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jaa, jag känner mig ganska beredd! Vakna halv 7 idag :D Haha jaa int är de lätt då de är dom små som bestämmer ;)

      Radera