måndag 7 april 2014

Smitta av sig lite

Idag ringd min kära syster mig och tyckte vi sku fara på lunch och sen på en loppisrunda. Jag som aldrig säger nej till loppis var förstås med på tonerna och sa att jag kommer dit om en stund. Så vi lunchade och for sen tll lite olika loppisar. Då vi var där på ett loppis nära Sunds tänkt jag att hmmm kaaanske man sku fara in en vända dit också, sagt och gjort, vi for till Sunds. Där köpte jag lite påskliljor och Cissi fick också för sig att köpa lite blommor. Hon som aldrig riktit håller några blommor i liv förvånade mig alltså en gnutta. Sen bestämd vi att vi far till mitt och planterar blommorna eftersom jag har jord.  (Vem har int alltid två påsar jord i skåpet liksom?!)


Vi blev båda väldigt nöjda över våra resultat. Nu har vi planterat in påsken!! Vi är redo för påskhäxorna! Dock kommer jag int vara hemma över påsken, sååå får lägga en skål med godis utanför dörren där dom får ta. (Och förstås en liten burk dit dom kan lägga påskkorten!!) Jag tycker nog att man annars ska öppna för påskhäxor. Hatar såndär tråkmånsar som int öppnar!! Här har barnen helt klätt ut sig och massproducerat kort oså kommer dom glada med sången i halsen och knackar på, oså står bara folk bakom gardinerna och är bittra, VAFAN liksom?! Påskhäxorna borde få ett eget fackförbund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar