måndag 7 april 2014

Snapshots

Snapshots från vårt kära hem idag. 


1. Då vi var till Petsmo fick vi låna hem Hannas amningsstol som hon använde när Alvar och Vilmer var små. Den är jättebekväm och fin. Känns verkligen roligt att vi fick låna den! Där kommer vi (läs jag och L) sitta och mysa många stunder framöver.
2. Fick flytta lite på blommorna nu när det nalkas påsk och jag sku ha in videkissorna.
3. Under tiden solen är i moln och det blåser, och kuddarna passar bäst på insidan får de göra soffan mysigare.
4. Påskgräset har vågat sig upp nu! Lite kalt kan jag ju känna att det är men förhoppningsvis blir det tjockare vartefter påsken närmar sig.


1. Som sagt, det var dags för videkissorna att fltta in. Och det fick dom göra i min stora vita vas i vardasrummet, mysigt med lite kissor i huset. 
2. Jag har ju fått värsta gröna fingrarna och har väl varit till sund njaaaa 3 ggr den senaste månaden? Jag odlar på varje liten kvadratcentimeter i fönstrena i köket. Det är ju så roligt!! Här kommer det så småningom upp dill.
3. Min vän i nöden just nu. Mäter blodtrycket var tredje timme ungefär. Måste hålla koll på pumpen.
4. Vet inte varför jag lag med denna buske. Men jag gillar den och den gillar att hänga i vårt kök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar