onsdag 29 oktober 2014

Dagens frågor: Vagn, dagis, hund..


Hej! Jaa, det är hon nog verkligen, ibland har jag svårt att tro att nått så vackert kuna koma från mig och Robert! Oukey!(Du fråga ju din fråga i frågestunden egentligen men jag svarar på den såhär nu istället, hoppas de är ook.) Yees, ja, husdjur! Före vi blev gravida så hade vi planer på att skaffa en hund faktiskt. Jag hadd tillochmed lånat fakta böcker från bibban och vi sökte efter kennlar i Finland som sålde Berner Sennen hundar, vilket då var rasen vi ville ha. Men vi hann inte fundera så länge på det innan jag blev gravid. Vilken tur att vi inte hade hunnit ta hund då redan! Nån katt skulle jag aldrig vilja ha. Robert ville också ha hund men tänker nog som jag nu, att vi kommer vänta tills Lo är runt 12++ innan vi tänker på det igen.

Om jag sku få bestämma och det sku bli preciiis så som jag tycker, så skulle Lo vara 5 år när vi börjar fösöka skaffa ett syskon åt henne. Vit vagn ja! Hehe. Ja, det är ju nog fint, nått annat kan jag inte påstå. Opraktiskt.. Nja. Alltså visst ser man ju alla fläckar som kommer direkt, men då kan man ju också ta bort dom snabbt. Jag brukar tvätta av vagnen med våtservetter.. Det har fungerat bra hittills!

Ååååh dagis frågan! Helst skulle jag nog vara hemma med henne tills hon är åtminstone 1,5 år. Sen kanske jag kan tänka mig att lägga henne i dagis nån timme per vecka.. Men om det bara är möjligt så får hon vara hemma tills hon är fast 3! Men vi måste ju se hur situationen är sen. Men helt klart inte före hon är 1,5 - och helst då längre.

Hoppas du är nöjd med svaren på dina frågor och int lämna att fundera på nått ;)

Lo 2 månader <3 Fotat av Cindy

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

8 kommentarer:

  1. Hej! Jag har en sån fråga: När du hadd dedär hypermesis (elr va de nu heter XD) me första barnet, är det då nånting man kommer ha alla graviditeter eller kan de bara vara en slump att du råka få de just me ett barn eller kan dina andra graviditeter bli bättre eller? Om du förstår min flummiga fråga ;) Jättemysig blogg btw! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig :) Risken är väldigt stor att det kommer komma igen med nästa graviditet (har varit gravid en gång förut och då hade jag det också) Har talat med många som haft det, och för övervägande stor del har det kommit tillbaka också med andra barnet :( Så därför kommer vi vänta länge innan vi skaffar nästa barn, så att Lo förstår varför jag mår så dåligt och inte kan ge henne all min uppmärksamhet. tack så jättemycket :) <3

      Radera
    2. Voi äsch va jobbit! :/ men smart val att vänta tills hon förstår, verkligen! Men om du råk bli gravid före planerat så klarar du nog det också, du har ju lixom fått prova på belöningen nu ;)

      Radera
  2. Mitt råd till er, skaffa hund! Det ger så otroligt mycket till barnet då menar jag inte som sällskap eller en rolig lekkamrat. Många "varnade" oss att i och med att vårt första barn hunnit bli 4 år innan vårt andra barn föddes så skulle den förstfödde bli hopplöst svartsjuk och trotsig p.g.a att hen hade stått i centrum och varit ensambarn i 4 år. Men jag sa hela tiden att hen har alldrig stått helt ensam och fått vår uppmärksamhet 100 procent hela tiden för hen har ibland också fått dela uppmärksamheten med hunden. Och precis så gick det, hen har aldrig visat avundsjuka eller försökt stjäla uppmärksamhet från sitt syskon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår son blev inte heller svartsjuk på sin lillasyster när hon föddes, utan hund. Personligen skulke jag gå sönder om jag skulle ha en hund ännu att ta hand om ;) men det är ju olika från familj till familj, och det är ju bra om det funkade för er :)

      Radera
  3. Nu kanske detta är för privat så förstår om du inte vill svara på detta... Men har du varit gravid en gång innan? Vad hände? Abort/missfall? Har själv gjort en abort i januari tyvärr, och hade jag behållit bebis hade han/hon varit nästan lika gammal som Lo... Ångrar inte min abort så sätt eftersom det var rätt beslut med tanke på omständigheterna, men nu i efterhand så tänker man ju rätt mycket på bebisar och drömmer om när man om några år får en liten att älska och ta hand om! <3 Hehe, och läser roliga, bebisbloggar som din då! ;)

    SvaraRadera
  4. Tack för svaren på frågorna! :D Jag är nöjd! Ohh, såna hundar är såå söta ju! En till fråga bara kom jag på (A) Ska Robert vara pappaledig något? Och hur går det med smakportioner med Lo?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Goood! ;) Robert var pappaledig i somras och sen kommer han vara pappaledig runt jul! Smakis frågan svarade jag på i senaste inlägget :) Tack för dina roliga frågor, nått mer du undrar över så är de att fråga ;)

      Radera