tisdag 21 oktober 2014

En fet diss går idag till...

LIBEROS BLÖJOR MED ANIMAL-PRINT!


Jag skickade ett mejl till dem och skrev såhär:

Blöjorna luktar alltså så äckligt starkt så det är svårt att tro att det ens är blöjor, jag sku mer tro att det sku vara nå bunke med gammal bensin eller nått om jag sku ha ögonbindel och inte få se vad det är jag luktar på. Nu har jag ju köpt 2 paket med dessa skitblöjor eftersom de var billiga på prisma, men nu ångrar jag mig totalt! Ska köpa nya idag, PAMPERS! De har vi använt den senaste tiden och de är ju nog helt suveräna. Dum jag är som tänkte att jag ens ska pröva nån annan sort.. Nå, ska se nu vad de svarar på mitt mejl. 

Nån annan som upplevt samma sak eller är det månne nått fel på just dethär paketet? 
Vill nån ha vårt andra paket så är det att hojta till, jag vill iaf inte lägga dessa blöjor på Lo.

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

46 kommentarer:

  1. Ja tycker alla vanliga blöjmärken, såsom Libero å Pampers, luktar starkt. Har int di lukta som oanvända har di börja lukt sen efter att di har fått något innehåll i sig. Vi har använt endast Natys blöjor (nog pröva ett par Libero och Pampers som man fått som prov) för att int di luktar någo å känns behagligare, och vi har nog vari nöjda med dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Natys har vi också använt men tyckt di läckt så mycki :/

      Radera
    2. Och ps. pröva just lukt på både pampers och liberos - liberos = bensindunk pampers = vanlig blöja, så de går liksom inte ens att jämför dem :/

      Radera
  2. Men usch då, jag som tycker att pampers luktar äckligt, så då kanske ja int ska prov domde. Egentligen förstår ja int varför e ska va enmassa onödiga färgämnen å skit i blöjor som bebisrumpor ska ha kontakt med 24 timmar i dygne :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nååja man sku ju önsk att det bara sku vara... tyg :D Haha. Har nog testar tygblöja på henne, brukar använda det här hemma, men när vi ska fara nånstans så är det ju nog helt klart vanlig blöja som gäller, ork ju int böri prakk med tygblöja då..

      Radera
  3. I USA pafymsätter de alla blöjor! De luktar alltså typ rosor om blöjorna... Inte så najs det heller. Men luktfria hittade vi inte!

    SvaraRadera
  4. Hej, jag har hunnit in på andra paketet av liberos animal print blöjor och de har inte haft nåt fel. Du måste näatan ha fått ett paket med nåt produktionsfel. Hoppas du snabbt får svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, vi hoppas på det! Kanske dom kommer med nån förklaring. Lägger upp svaret i bloggen sen.. :)

      Radera
  5. När vår pojk var liten baby köpte vi några paket pampers babydry att ha nattetid, men de luktade så jättestarkt så vi slutade med dem! Körde sen en bra tid med Libero, men nu har vi Pampers byxblöjor. Nu luktar de inget, tur! Vi var just på semester till kroatien och köpte pampers på en butik där. De var riktigt parfymerade, värsta jag varit med om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch alltså, varför sku man parfymera blöjor? Så att man int ska känn kiss och bajs lukten elr? alltså nää

      Radera
  6. Ja har stött på samma sak för typ ett år sen, det var då blöjor som var nr.4. Ja använde dem en natt men lukta fruktansvärt på morgonen. Kan tillägga att jag före det har haft liberos en längre tid utan att då ha stött på promblemet. Numera använder vi pampers...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aijaa. Jaa, hoppas de ger ett bra svar och ger nån förklaring på varför vissa paket luktar så hemskt.

      Radera
  7. Vi använder också libero stl 3 men ha int kännt av något speciellt. Hoppas du får svar snarast!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att era är "normala"! Hoppas på det!

      Radera
  8. vi sluta å använde dömde tå di loftar så hemskt!!

    SvaraRadera
  9. Obs! Pampers lägger till en lotions i deras blöjor som kan vara hormonstörande. Vi har använd liberos och köpte precis som du nr 3 av detdär animal print men de luktar så hemskt. Så har inte varit fallet förut med libero 1:an och 2:an.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror knappast pampers sku använda något i blöjorna som skulle vara hälsofarliga för barn.. Knappast gör någon det

      Radera
    2. Whaaaat? Lägger di de? Låter ju helt sjukt! Jag tror nog de är just dedär färgen som de e printat med som luktar så hemskt.. Kommer köra med Liberos vanliga vita nu framöver.

      Radera
  10. Vi har också stött på samma problem med just de blöjorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar om de faktiskt bara är vissa paket eller om andra bara e mindre känsliga för lukten?

      Radera
  11. Här har det gått med pampers till babyn men sen när dom blivit större så har dom börjat läcka! Har både 5:an o 6:an av liberos nu o dom e perfekt.. Har inte känt av nån lukt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att ni har hittat det som funkar för er (Y) Sååå jobbigt då det läcker!

      Radera
  12. Här är det samma sak. Har alltid använt liberos blöjor men sedan de bytte till animal print så har de börjat lukta hemskt och starkt.

    SvaraRadera
  13. Vi har använt natys och muminblöjorna och varit nöjda med dem! Så prova med muminblöjorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äääh så många som har skrivit att mumin blöjorna är dåliga nu så vågar inte köpa dem :(

      Radera
  14. Det måste nog vara något som inte är bra i Liberos blöjjor. Förmodligen starkt blekta. Ingen av våra barn tål den. Får eksem på rumpan efter att ha använt en blöja. Försvinner när vi byter märke. Tålde inte själv Liberoa blöjjor som liten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jaa int är det lätt att veta vad man ska använda då alla märken verkar ha nått som inte är bra :/

      Radera
  15. försökte kommentera från telefonen flera gånger men de gick inte-... nå hursomhelst! jag ska få baby snart och får ju helt panik här nu!! vilken blöjsort ska man köpa??? alla verkar ju ha något som är dåligt.... vad säger ni erfarna?? första barnet så jag är helt ute och vet inget :(

    SvaraRadera
  16. Jag har också köpt 3:ans blöjor, men inte luktar de något. Däremot har pampersblöjor så stark lukt att jag undviker att använda dem åt min dotter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den med animalprint då elr? Vilken tur iaf att de inte luktar för er! Känns verkligen som bortkastade pengar nu när vi slänger 2 paket a´17 €

      Radera
  17. När min kille var nyfödd prövade vi först med Pampers eftersom de är mjukare men de luktade så starkt så vi bytte till Libero och det har vi använd sen dess. Alltså helt motsatt erfarenhet.

    SvaraRadera
  18. Jag tror det kan vara olika från paket till paket. Alltså nått produktionsfel! För samma sak hände mig när jag testa att köpa ett paket pampers för första gången och då fick jag ett sånt paket som lukta så vidrigt så jag kasta hela paketet. :( så då trodde jag en stund att alla pampers blöjor lukta så jag köpte aldrig nå fler av den sortern. Men förstod sen att det bara var jyst det paketet som måste ha vari nått fel med. Men nått annat som jag la märke till med liberos animal print blöjorna var att dom var mycket hårdare än "vanliga" liberos så då köpte jag int nå fler av dem heller. Kör på helt vita mjuka liberos nu och de kommer vi fortsätta med. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa man får väl hoppas på det. Fast det ju förstås helt int sku vara nå fel på dem, men om det är så att de sku vara nå fel så är de ju bättre det än att alla som köper dehär ska måst uppleva denhär äckliga lukten..

      Radera
  19. Jag har också haft några libero 3 blöjor nu som har lujtat starkt. Men bara vissa.. nu börja ja på "andra" delen av paketet och dom luktar ej... konstigt... hoppas de bara e nåt tillfälligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. O de va dom vanliga, ej animal print...

      Radera
  20. Hmmm vi har använt Libero länge och har inte märkt något speciellt med dem (nu stolek 6 om jag minns rätt). Men när barnetvar baby hade vi ibland Pampers och jag tyckte de luktade starkare än Libero. Konstigt.

    SvaraRadera
  21. Måste nog vara produktionsfel... Våra animalprint luktar inget och jag har KÄNSLIG näsa :) vi är bara på första paketet ännu av animalprint kollektionen så få se hur det andra är...

    SvaraRadera
  22. vi använder storlek 4 å ha int märkt nånting så sku också tro de e produktionsfel :o

    SvaraRadera
  23. Vi har använt pampers ti natten men när vi sku testa pampers "byxblöja" fick lillen lite irriterad hy, han får tydligen de av alla blöjor "som ändrar färg" när de blir våta så vi använder liberos up and go å ja ha aldri märkt att di luktar nå starkt... "Hoppas" de bara råka va nå fel på dedär paketet å att du får nått bra svar :/ Natys ha vi å haft men di läckt väldigt lätt.

    SvaraRadera
  24. vi hade köpt ett paket pampers åt vår nyfödda men de luktade så starkt, ja nästan äckligt kemiskt så vi beslöt att därefter hålla oss till libero. jag kontaktade pampers och frågade vad de riktigt gör med blöjorna (typ parfymerar dem?) och fick till svar att de produceras på samma band/ i samma fabrik som andra hygienprodukter och kan ta lukt av detta men att de är fullständigt säkra att använda. jag ska bara "lufta" dem före jag användet dem. hur som helst ville de kompensera mig för de stinkande blöjorna så 10 euro fick jag inbetalat på mitt konto. ibland lönar det sig att vara en mammabitch!

    SvaraRadera