onsdag 1 oktober 2014

En nackdel med att ha baby

Hello ladies! 

Idag är jag t-r-ö-t-t. Det är ju en liten nackdel med att ha baby, babysen bryr sig inte om du är trött eller inte, hon rockar på hon om hon är pigg..... Jag försökt dock att vi sku vila i sängen en stund, men min brud kan liksom inte somna inomhus på dagarna, ok jo, nog kan hon, imorse gjorde hon nog det, men det är if mycket svårare att få henne att somna inomhus på dagarna. (På kvällarna är det en helt annan sak..) Nåja, lite bilder från vår dag:

Lilli pigg och glad, jag tänkt riktit att hur kan en baby skratta såhär mycket?
Kul med glad bebis hursomhelst! Vi lekte och tuggade på leksakerna. Jag försökt hinna äta också och det gick helt bra idag faktiskt.. Lilli satt ju snällt såhär i sittern.. Fast hon på andra bilden ser lite ut som att hon tänker "Mamm, om du int e fädi om 5 minuter så får du int lån nå av mina leksaker, så rappa på!!"


Sååå. Jag var skittrött och frågade av lilli: Lilli, kan vi vila en stund? Svaret var en fot i ögat. Kiiitoooos! Men jag märkte ändå att hon började bli väldigt trött...

Så jag fick ge upp och helt enkelt fara ut och skutta fast orken var på 0. 
Giss om int hon somna direkt vi kom ut? Kiiitooooos!

NÅ! Jag bar upp henne försiktit och lag ner henne så nu sover hon, dock ylar hon i sömnen så jag får titta till henne nu som då.. Bara för att jag var så trött och slut som mamma idag så tänkte jag att jag borde unna mig något, sådär egentid. Så nu har jag bokat in mig på en grej... Men det kan jag skriva om i nästa inlägg.

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

4 kommentarer:

  1. Haha märkte du det först nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe sådär är det när man har en bebis som sover exemplariskt ;)

      Radera
  2. hehe, skratta åt dina "kiiitoooos"-kommentarer :DDD det är så du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Jag har nog hållt på me de allt för läng :D

      Radera