onsdag 8 oktober 2014

Så olika dagarna kan vara

Tack för alla kommentarer på förra inlägget, roligt att läsa hur andra gör nattetid. Verkar ju som om de flesta ändå kör med att mamman tar nätterna eftersom hon är mammaledig = ledig för att ta hand om bebisen.. Robert sa dock nu när han läste mitt inlägg att om Lo sku börja va omöjlig om nätterna och vakna mycket så skulle han nog också vilja hjälpa till så jag också sku få sova. Det är ju bra att veta tycker jag!


Idag har jag inte bloggat. Det eftersom att Lo har varit vaken heeeela dagen. Vi skuttade till Hartmans imorse, hon var vaken ända dit men vaknade ungefär när vi gick in. For och satt i kafferummet där och då tyckte hon att hon sku vakna (= bebis som inte kan sova inomhus.) Jag tog upp henne och hon fick vara med när jag valde färger. Sen skuttade vi till stan, hon var vaken typ hela färden, sen skuttade vi vidare till mammas och hon slumrade till en stund, men vaknade snabbt när vagnen slutade röra på sig. JAHAPP!.Då var hon vaken igen då. Så kl 17 hade hon sovit kanske allt som allt 30 minuter. 

Well, vi far hem och lilli fortsätter bara vara vaken.. Så nu ikväll när hon somnade (20.30) så hade hon sovit ca 1 timme på hela dagen. Haha, när jag nattade henne.. Ojoj. Jag lag ner henne i sängen, gjorde den vanliga nattnings proceduren och gick ut ur rummet. Så hör jag ett litet glädjetjut från rummet, går in och tittar, och ser henne ligga i fotändan med huvudet åt motsatt håll än vad jag lämnade henne. Först smög jag på henne och såg på henne då hon böka åpå där, så efter en stund sa ja: Hödu Lilli, va gör du nu? Så såg hon upp på mig med världens gulligaste "jag är oskyldig" blick, och sen efter det avfyrade hon sitt gulligaste leénde som bara hon kan <3 Dehär bilderna är från dagen, men det är dehär leéndet jag talar om <3


Igår var hon ju VAKEN ENDAST 4 timmar under hela dygnet. Sjukt hur olika dagarna kan vara. Nå, så eftersom jag inte gärna bloggar när hon är vaken så fick bloggen helt enkelt lämna idag då. Nu har jag duschat, kollat PH och nu är det bara kvar att dricka en liter vatten, borsta tänderna och sen hoppa isäng! 

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer: