söndag 11 januari 2015

Pojke eller flicka i magen?


Hello! Nu vet jag ju att det är några preggoladys som läser min blogg (hoppas ni mår bra och njuter av graviditeten!) så här kommer ett inlägg som ni kanske kan finna intressant. Jag klickade mig nämligen in på Mikaelas blogg idag efter att hon lämnat en kommentar här. Då fann jag ett inlägg där det var olika punkter man kunde fundera på, och därifrån räkna ut om man väntar en pojke eller flicka! Kul va? (Säkert stämmer ju detta till 100 % så tro inget annat. Nu får du nog allt reda på vilket kön bebin har! Lol. Läs det med en nypa salt såklart.) Nu ska jag se vilka punkter som stämde in rätt på oss!


Magens form
Pojke: Toppig, utstående mage som inte syns bakifrån.
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna. STÄMDE!

Pigmentrand på magen
Pojke: Lång och tydlig rand.
Flicka: Ingen rand. STÄMDE!

Bebisens hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min. STÄMDE!

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet.
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten. STÄMDE!

Halsbränna
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite eller ingen. STÄMDE!

Bebisen hickar
Pojke: Lite eller inte.
Flicka: Mycket. VET EJ.

Bebisen sparkar
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite mindre. VET EJ.

Var i magen bebisen ligger
Pojke: Bebisen ligger högt.
Flicka: Bebisen ligger lågt. STÄMDE!

Blödande tandkött
Pojke: Mindre blödande.
Flicka: Mycket blödande. STÄMDE!!

Utåtputande navel
Pojke: Senare under graviditeten.
Flicka: Tidigt i graviditeten. STÄMDE EJ!

Bebisen sparkar på
Pojke: Höger sida.
Flicka: Vänster sida. VET EJ.

Mammans illamående
Pojke: Inte alls eller lite.
Flicka: Mycket. STÄMDE!!

Håret mammans ben
Pojke: Snabbt växande.
Flicka: Normalt växande. STÄMDE!

Mamman är sugen på
Pojke: Choklad och lakrits.
Flicka: Frukt och syrligt. STÄMDE EJ!

Ganska långt stämde ju faktiskt denhär listan på mig och Lo! 
Är du preggo, vad väntar du isf enligt denhär listan? :)

16 kommentarer:

  1. Alltså Dehär e så sjukt. För nästan allt stämde för mig på att de en flicka. Men vi ska ju få en pojk :O endå har di sett fel på ultra! Confusing ;)

    SvaraRadera
  2. Hur kan du inte veta hur mycket hon sparkade? :) Hade ni surrogatmamma? :) Berätta gärna mer om det isf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men jag hade ju inget att jämföra med, så jag vet inte om hon sparkade mycket eller lite eftersom jag int egentligen vet vad som är mycket eller lite :)

      Radera
  3. Hahaha, måst skratt lite åt förra komentarin :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja, int är de lätt o veta om hen kanske int läst bloggen såläng :D

      Radera
  4. Enligt listan sku de vara en pojke, men enligt UL är de en flicka :)

    SvaraRadera
  5. Graviditeten med flickan blev mest pojke och med pojken mest flicka :D

    SvaraRadera
  6. HAHAHAHA surogatmamma :D

    SvaraRadera
  7. 10 rätt på flicka . Å vi fick en flicka :)

    SvaraRadera
  8. Enligt dehär teste sku jag ha vänta en pojk! Alla sa till mig när ja va gravid också att ja had en pojkmage å att dom tror att e kommer en pojke å ja ba OKEEJ INT FÖR ATT JA BRYR MIG MEN HON HAD EN SNIPPA PÅ ULTRA. Perkele :D

    SvaraRadera
  9. Stämmer inte för mig. MagenS form va tvärtom enl listan med båda flickorna. :)

    SvaraRadera
  10. Haha, helt tvärtom för mig, har en tjej o en kille 😃

    SvaraRadera