måndag 9 februari 2015

Nionde plats och en liten arm kring halsen

Hej vänner! 
Vet ni va? Robert kom på nionde plats i Winter War 2015!! Jag är så stolt! 9e bäst på crossfit i hela Finland, det är fan inte dåligt alltså. (Vill du se bilder från det så kan du klicka HÄR eller HÄR. Om du vill se då Robert tog nytt personbästa i clean kan du se den filmen här. Ganska bra att ta PR under tävling!) Igår var det mys med Lo som gällde hela dagen. Hade saknat henne så mycket. När vi kom hem på lördagskvällen så sov hon i vagnen, så jag lyfte henne i min säng vid mammas och pappas och bara väntade tills hon sku vakna och vara hungrig. Vid 3 tiden gjorde hon det, då lyfte jag upp henne i famnen och gick ner för att laga mjölk åt henne (kan inte lämna henne ensam i sängen utan sidoskydd) så när vi gick i trappan och det gick upp för henne att det var ju mamma som höll henne, då sken hon upp och tog ett hårt tag om min näsa och lag en öppen (dreglig) mun mot min kind och lät aaaaaoooåååå. Så härligt! Sen fick hon äta och somnade i min famn. Satt med henne lääänge länge i famnen och bara njöt av att äntligen vara med henne igen. Tillslut lag jag ner henne bredvid mig och då lag hon armen på min hals och ville ligga så nästan hela natten. Oj vad jag hade saknat henne. Att vara borta två dagar är nog för mycket. 

Nå, det hade gått superbra för henne att skötas vid mommos, som jag visste att det skulle. 
Nåja! Igår hann jag även klä om ett tv-bord med Cissi. Så från att ha varit brunt och otänkbart är det nu klätt i Dc-Fix (marmor) och ser faktiskt helt bra ut. Så bra så det fick hamna i vardagsrummet. Va roligt det var att jobba med dc-fix! Ska absolut klä om nån annan möbel också. 


Igårkväll körde vi till Nykarleby. Robert börjar med sin dejour idag så en vecka framöver kommer han vara här. Jag och Lo är här idag och sen på onsdag. På onsdag ska jag framochtillbaka till Vasa på intervju och sen ett möte med en person som ska vara med i avsnitt två av vår podd! Kan redan nu avslöja att det avsnittet kommer handla väldigt mycket om anorexi.. Men men, mer om det då!

Ska jobba vidare lite med min blogg på sevendays nu så den är klar tills lanseringen på fredag kl. 00.00. Men nu undrar jag om jag ska byta ut min header eller ha kvar den som jag har nu...? Hmm.. Får se hur jag gör. Annars kommer min blogg nog fortsätta i precis samma stil som den gjort hittills. 

Snart ska jag och Lo hoppa i bilen och köra hem till Jeppis. Ska packa lite grejer och sen umgås med Elisabeth en stund! Får se om vi far tillbaka till Nkby ikväll eller om vi sover i Jeppis. Ska försöka lägga upp första delen av svaren på frågestunden ikväll också.

4 kommentarer:

  1. Oj, har första avsnittet kommit ut? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, första avsnittet kommer 14e kl. 08.00 :) Men det är mer ett presentationsavsnitt! Det första "riktiga" avsnittet kommer ut 19e :)

      Radera
  2. Var har du köpt dc-fix? :)

    SvaraRadera