söndag 23 mars 2014

Gammalt inlägg: "Låga klacka skor"

OKEJ! Här kommer mitt inlägg om låga skor från 31 OKTOBER 2011. Jag hadd tydligen väldig starka åsikter om ämnet då, idag bryr jag mig nog mest bara om att trivas i dom skorna jag har på mig. (Tur man hadd mycket att fundera på då man var 18!) Alla tycker ju olika och tycker olika saker är snyggt, så ser jag nån med låga skor, int är det ju som att jag dömer haha.

Ok här är inlägget: 
"Just såg jag dessa bilder på Victoria Beckham.
Faan vilken kvinna! Bara för att hon just fått barn börjar hon int gå me nå mommo klacka skor, nej nej hon stiger i de högsta klackarna meddesamma! Och de är ju så, fast man har en bebi i famnen, int vill man ju se ut som en mommo? Det leder mig in på min åsikt om dessa 3-7 cm klackaskorna, som vissa tjejer envisas att gå med (fast det int på nått sätt är snyggt) Enda orsakerna jag kan komma på till varför folk går med såna är dessa:

- De kan int gå med höga klackar

-Höga klackar kan vara obekvämt
Ok.. Kan du int gå med högklackat ÖVA FÖR FAN. OCH JEPP jag håller med, tjejer som inte kan gå med höga klackar ska VERKLIGEN INTE göra det (För nej ingen vill se dej gå om du inte kan, ser för jävligt ut då tjejer kommer me böjda knän helt osäkra fram stoplandes me 13 cm klackar) OK kan du inte gå med dom fast du övat, ta nu LÅGA skor då, du vet, skor utan en fjuttig mommo klack på 3-7 cm, Jesus se på dehär skorna
SNYGGA?! ehm ok om du tycker det, roligt för dig. Sexigt INTE DE MINSTA. Ok alla kanske inte strävar efter att se sexig ut, men varför vill man gå runt med mommo skor om man är mellan 17-25 (va vet jag om åldern, men vem vill nu se ut som en mommo) Allt som oftast ser man tjejer på krogen som har dessa 3 centimeters klackarna. De kanske har en jätte fin outfit sådär annars, men sen kommer mommo skorna o förstör allt. Sori nu, men de e så. ”Men ja vill ju kuna dansa” Jepp klart du ska få dansa! Int måst man ju ha sky höga klackar bara för att sen stå vid baren. Saken jag försöker säga är: du är nog snyggare om du typ har ballerinas elr converse elr vafan andra för lågskor, än att du kommer me MOMMO SKOR. Men dehär e ju bara min åsikt, visst visst finns säkert typ killar som tycker de e finare me mommo skor än me snygga höga klack skor som gör dina ben och din rumpa dubbelt sexigare : ) (eller)
Så jävla snyggt när en tjej kommer fram strapserandes på riktit höga klackar, utan några som helst problem.
Ska berätta en liten historia.. Det var en kväll då jag o mina två brudar sku ut. Jag o Linn drog ju (förstås) på oss våra 13 cents klackar. De sku Veronica också ha gjort, MEN hon hadd stuka foten o kunna int alls gå med såna den kvällen.. ”Men ja vill ju int ta min flatbottnade skor” sa Veronica, och tog fram … ett par skor med typ 4 cm klack, längst bak ur skåpet. Veronica vet mycket väl vår åsikt om såna skor, men kom försiktigt ut ur rummet med skorna. Veronica är en av mina absolut snyggaste vänner, hon har en perfekt kropp och är såå söt. Hon hade på sej en snygg klänning om jag int minns fel, allt var skit snyggt, men så såg jag skorna. Hehe Det var ju en lite rolig syn eftersom Veronica brukar ju ha lika höga skor som mej och Linn. Nåja hon förstod ju själv att de såg fult ut men fråga ändå efter vår åsikt. Jepp va ska ja seja nudå? tänkt jag, man e väl tvungen att vara ärligt: ”Ja verre du e skit snygg men ..” V: ”Jag vet, jag kan fan int ta dihär skorna” Så veronica tog sina flatbottnade svarta skor på sej, och blev meddesamma jävligt mycke syggare. Hon gick från mommo -> snygg tjej (Visst såklart sku hon ju ha tagit 3 centtarna om hon sku ha velat det, int va de ju som att jag o  Linn påverka så mycke.) Saken var nu då den att Veronica tyckt också att det var fult med hennes flatbottnade skor… Så hon klev i sina 13 centtare och gick som en stolt kvinna hela kvällen. .. --> UBER SNYGG KVINNA Dagen efter var hon tvungen att fara till en läkare och han blev arg o hon fick ha lindad fot i 4 veckor, så kanske de sku ha vari bättre med de flatbottnade, men ska man vara en sexig kvinna så ska man ;) )
SOM SAGT : DETTA ÄR MIN ÅSIKT OCH ALLA HAR VI OLIKA ÅSIKTER"
OK inlägget slut. NUTID.  --> Haha ojoj, har nog så roligt ibland då jag läser mina gamla bloggar. Finns ju nog en del sjukt att skratta åt haha! MEN hörni, tror ni int att jag också någon gång gått med "mommo klackar"? Jodå, dehär bilden skicka Verre åt mig! Haha jag vet int hur många timmar jag allt som allt skrattat åt domhär bilderna. Här var jag på den första bilden 15 år, och på den andra 16. Hahah SÅ FULT!! Som tur var hann jag komma "to my senses" innan jag fylld 18, så jag trooor nog int att jag har visat mig på krogen med mommoklackar. Haha nä jag dör.

Man kan ju verkligen också fundera om jag och Heidi använd varandra som stripp stolppar?
Sen kan man ju också tycka att vi hadd väldigt fina hårfärger ;)

8 kommentarer:

  1. Haha! ååh vad skönt att höra det från någon annan! Har precis likadan åsikt! Jag får fan eksem när jag ser "mommoklackar"! På med 13 cm eller ta conversen känner jag ;)

    SvaraRadera
  2. MEN om man är 182cm lång från förr (dvs redan längre än 98% av stadens kvinnliga invånare), o blir 195cm me 13cm's klackar, hur kul e nu he!?!? :D nämen int sku ja själv använd riktigt mommoklackar heller (fast ha nog gjort de förr måst ja erkänn), men tycker no nästan 10cm e max för mig, men e no oftast utan klackar helt iställe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha janå jag kan förstå ditt "problem" int för att de är nå problem men :D Åtminstone jag lägger ju klackar för att bli längre och få snyggare ben, men är man redan lång behöver man ju int lägg klackar då :D

      Radera
  3. Haha sista bilden :'DD en fråga bara, hur kan du va 16 på bilden då de ser ut som att ni är på en krog..? eller ser jag fel? ser ut som alkohol i bakgrunden iaf :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jooo jag var 16. Vi hadd smitit in på Royale i Vasa (pundarställe) Men vi tyckt vi var cool iaf ;)

      Radera
  4. var du inte 20 år 2011 då inlägget skrevs? :) och inte 18. haha nödvändig kommentar i know! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bra noterat. Du har nog rätt i att jag int var 18, 19 var jag väl nu då ja tänker efter :P

      Radera