fredag 7 mars 2014

Innehåll i mammalådan 2014

Sååådärja, nu ska ni få se va fina grejer vi fick i lådan idag!
 Jag var helt klart som ett barn på julafton då vi öppna den.. Hehe. Alla som nångång fått lådan vet ju säkert känslan! (Och tycker säkert också dethär inlägget är världens tråkigaste... Helt ok!)


Väldigt fina kläder tycker jag! Speciellt halaren tyckte jag var speciell.. Här har jag inte fotat allt, det fanns också mössor nått till par byxor.. Och ja, madrassen och lite annat där också! Men detta var nu det väsentliga. Skiljer den nya sig mycket från 2013 års lådan? Jag har hört att dom nog borde va ganska lika :)

Här är en lista över innehållet i lådan: 
7 st bodydräkter 50-70 cm
5 par sparkbyxor
4 par byxor med fot
2 sparkdräkter
1 overall, ylleblandning
1 tunn vadderad dräkt
3 mössor
2 par strumpor
2 par vantar
1 par strumpbyxor
2 vikblöjor
1 blöjbyxa och två inlägg
1 badhandduk
1 underlakan
1 påslakan
1 täcke/sovpåse
1 uteoveral
1 par varmfodrade tossor
1 par varmfodrade vantar

Dregellapp 
Haklapp
Madrass
Leksak
Madrassskydd
Tandborste
Hårborste
Nagelsax
Badtemrmometer
Barnsalva
Boken famnramsor
Kondomer
Dambindor
Amningsinlägg
Bäddlåda

7 kommentarer:

  1. Vilka härliga mönster å färger :D sakerna e väl så gott som samma i lådorna men färgerna varierar :p

    SvaraRadera
  2. http://www.kela.fi/web/sv/moderskapsforpackningen_tidigare-moderskapsforpackningar

    Här kan man si hur innehålle har sett ut ända tillbaks till 1994 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooooj va roligt! Borde lägga några i ett inlägg!

      Radera
  3. Oj vad fin! Vi har lådan från 2012-2013 (den innan den här!) och den föll inte mig i smaken. Men denna vill ju jag ha!! :-) blir att sätta igång produktionen för nr 2 snart ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe de e nog att böri producer nu jo! :D

      Radera
  4. Ne, va fina kläder! :) Längtar no tills man själv för börja förbereda och ställa inför bebisankomst, det verkar så mysigt då man läser det genom bloggen din! Men än sålänge får jag nöja mig med att bara läsa, ingen bebis på kommande här ännu! Måst skaffa karl först! :D /Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe de kan underlätta en aning med en man jo ;)

      Radera