lördag 8 mars 2014

International women's day!



God förmiddag på er allihopa, och grattis till alla tjejer på kvinnodagen! 

Här i detta hem firas kvinnodagen utan en man i huset, va e nu bättre än det? Hehe. Nej, men min man är och tränar och har sen brandövningar ända tills kvällen.. Så jag får helt enkelt fara och fira med de bästa kvinnorna i mitt liv, nämligen mamma och systror! Det klagar jag inte på.. På morgonen fann jag blommor och presenter på bordet dock, så lite firad hann jag även bli av killen..


Fast egentligen tycker jag kvinnodagen är ett ganska underligt påfund.. Finns det någon mansdag? 
Männen borde ju också få en dag tillägnad sig (förutom farsdag då..) för allt slit dom gör för sina tjejer :)

Krukan på bilden är från lilltjejens rum.. Den ser ut som att den är stickad! Har även en i rosa, dom ska stå på fönsterbrädet. Undrar dock om man borde ha plastblommor i dom? Eller är det ok att ha riktiga blommor i ett babyrum? Int är det ju som att babyn är där så mycket ändå? Det kan väl int vara farligt tycker man...


10 kommentarer:

  1. Haha, här fick jag dricka kaffe i lugn och ro ;) de va min present de!

    SvaraRadera
  2. Finns ju beef and blowjob dagen för karan! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jo men de visst jag ;) De måst man ju nog håll koll på ...... ;)

      Radera
  3. 19.11 internationella mansdagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj det får man allt minnas! Men lite väl nära farsdag kan jag tycka (I) Det faller ju i glömska!!

      Radera
    2. Fast mansdagen behövs knappast lika mycket som kvinnodagen. Så mycket skit som kvinnor över hela världen får ta varje dag.

      Radera
    3. Kanske finns lite sanning i det, men alla bra män som faktiskt FÖRTJÄNAR en mansdag då? Ska dom "glömmas bort" bara för att det finns en bunt med idiotmän i världen? Nej, bra med både kvinnodag och mandag! Antagligen är det ju bara dom fina, snälla som firas på dom dagarna då, oberoende av kön, ingen vill hu fira en idot kvinna heller.. Om du fattar va jag försöket komma till :)

      Radera
  4. Kvinnodagen är en dag, mansdagen resten av året!

    SvaraRadera