söndag 16 mars 2014

Några skriftliga svar

Här kommer några skriftliga svar på frågestunden eftersom vissa tydligen hadd lite svårt att höra bra i videoinlägget (ett tips är dock att se på det i telefonen, hörs bättre då.) 

hur länge tror du du kommer vilja amma?
- Jag vill åtminstone amma i 8 månader, blir det kortare av nån anledning är det så, och blir det längre är jag bara glad för det.

Brukar du aldrig bränna dig eller har din hud bara vant sig med solen? Något bra tips du har?
- Jag brukar nog bränna mig på sommaren, speciellt på axlarna, kinderna och på ögonlocken. Min hy tror jag blev van med "solen" efter alla mina besök i solariet.... UNG OCH DUM. Men nu förtiden blir jag nog ändå relativt lätt brun.. Så nått gott förde det ju med sig. Jag använder solskydd på sommaren över hela kroppen förutom benen.

Vem tar initiativ till städningen hemma hos er hehe..? ;)
- Vi vill båda ha det städat, så vi brukar nog hålla det ganska städat hela tiden. Men annars om vi ska ha storstädning så kommer vi väl bara överrens om det och städar tillsammans. Och Robert brukar gå efter mig och plocka upp såå... då blir det aldrig sådär lätt stökigt heller.

Vilken egenskap är de bästa hos din kille?
- Att han är så snäll och omtänksam, och blir aldrig onödigt sur.

Kommer du att sätta upp bilder på er dotter på bloggen eller kommer du köra på Blondinbella style och inte visa ansikte eller inte alls sätta upp bilder med henne? Eller har du/ni tänkt på det ännu?
- Jepp, jag kommer sätta upp bilder på henne.

Vilka alla namn har ni funderat på? Ni har väl bestämt ett redan, men vilka hade ni på er lista innan ni bestämde er? 
- Novalie, Celiné och Kendra.

Gjorde du nåt speciellt för stt få illamåendet att försvinn? Eller var det bara bort mittiallt? Hjälpt akupunkturen nå som du var på?
- Nej, tlllslut gick det om av sig själv, SÅ SKÖNT! Akupnkturen hjälpt ibland, berodd på vem som utförde den faktiskt. Men jaa, mest blev jag trött av den, kunde sova i 7 h efteråt.

Varifrån har du köpt Veleda oljan för magen?
- R köpte den åt mig från fitnesstukku

Sku du hellre föd i jeppis eller kokkola? 
- Ingen skillnad alls

Vad har du för framtidsplaner? Har du tänkt studera vidare? Drömjobbet? :)
- Jag är ju närvårdare nu + student. Framtidsplaner.. Lycklig familj, stort hus! Jag har nog tänkt studera vidare, som det ser ut nu. Helst nått inom kostrådgivning, kanske näringsterapeut. Drömjobbet.. Eget företag 

Hur länge ska du och Robert bo kvar i er lägenhet? Har ni några husplaner på gång med tanke på tillökningen?
- Det vet vi inte. Vi har väl tänkt att husplanerna ska ha börjat ta form inom 5 år.

Om ni skulle fått en kille, vad skulle han heta? 
- Det hade vi inte bestämt alls, vi hadd en liten lista och högst på den stod namnet Amor.

Vad har ni för babyskydd? 
- Britax safety standard.

Tänker Robert vara pappaledig efter babyns ankomst?
- Jepp det kommer han vara, han ska vara hemma 2 veckor från den dagen hon föds, sen kommer han ta ut mera i ett senare skede.


4 kommentarer:

  1. Tack! De va jag som fråga efter skriftliga svar, såg nu att de hadd komi anonymt. :)

    SvaraRadera
  2. Vems fina bubbla är det på bilden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha "körbubloellerped.com" :'D Det är min kära brors bubbla!

      Radera