onsdag 19 mars 2014

Not a baglady

Jag har börjat kolla runt efter skötväska nu. Jag har aldrig varit en "väsk tjej" till skillnad från mina syrror. Så nu när det är dags att köpa en väska jag verkligen kommer använda dagligen och länge, så känner jag att den ska vara bra och det gör int så mycket om den kostar lite extra. Den jag har sett på mest hittills är en väska från crescent, Street bag heter den. MEN hilviti! Jag hittar int den nånstans i VITT i Finland! Bara i Sverige på jollyroom, och därifrån kan man int beställa till Finland. 

Helst vill jag ha en vit skötväska, eller alternativt en röd. Men viktigast att den är praktiskt ju. 
Nån som har nått bra tips på skötväskor? Och varifrån köpte ni?
Vad tycker ni är det viktigaste att tänka på då man köper skötväska? 

Det är alltså den vita crescent jag helst vill ha. Meeen kanske svart också sku funka. 
Tycker modellen var riktit snygg!

15 kommentarer:

  1. Vi köpt från dendär butiken i ylivieska, var ni också köpt vagn! Viktigast med skötväska tycker jag är att de är relativt många fack att lägg ner saker i så man hittar de snabbt o int allt bara ligger på bottne huller om buller. Väskorna på bilden är fina! Vår liknar väl mest den röda, lite tråki är den, men behändig :)

    SvaraRadera
  2. Ja ha köpt en skötväska som ja ha vari SKITNÖJD med. Den ha en matstol inbyggd super att ha den då man far ti nån som int har nån barnmatstol :) finns termoficka fö mjölkflaska ifall det behövs o in i väskan finns ligg underlag som e super då man byter blöja t.ex i nån butikswc :) hoppop heter den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det låter ju super! Kolla upp den, och den såg ju verkligen ut att uppfylla många funktioner! :) Men är den int tung o "böki" då? Får man lätt fast den på vagnen? :)

      Radera
  3. Jag tycker det viktigaste med en skötväska är att man kan öppna den och nå allt i den med en hand eftersom man oftast har babyn i famnen eller liggandes på skötbord då man behöver den och då har man bara en hand ledig. Så hellre tarra/knäppen än dragkedja. Att den går att tvätta i tvättmaskin är också bra för det läcker en hel del mjölk och liknande i den.

    Min man har också haft en åsikt om skötväska eftersom det oftast är han som bär den och då önskade han att det kanske inte var en superfeminin variant. Haha, det hade jag aldrig ens reflekterat över att skulle vara ett problem. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja men de har han ju rätt i din kille! Kanske int dom vill komma med en väska kring axeln som är rosa med blommor på exakt! ;) Men jepp det med att de helst ska va knäppe eller tarra har jag faktiskt också tänkt på, och vill gärna att det är så just för att de underlättar då man är "en armad" så att säga :)

      Radera
  4. Har int egna barn så är int så insatt i skötväskor :) men vila kommenter en annan sak som jag tycker jag blir lite irriterad på :P du skriver ofta om "den lille" tex i inlägget "nya skor i den lilles skohylla" vad jag har förstått så ska ni få en flicka, å då heter de ju faktist lillAs skohylla, int lillEs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du verkar ha myki att funder på? :D

      Radera
    2. Alltså jisses va folk har lite att haka upp sig på. Lille och lilla, vem bryr sig? Vad ska vi kalla vår baby som vi inte vet könet på då. Lilli? :D

      Radera
    3. Annika, antagligen låter Lilli alldeles för feminint, du får nog funder ut nått annat ;) Skämtåsido, lite roligt nog vad folk funderar på..

      Radera
  5. Vi beställd en Skip hop skötväska från lastenturva.fi å ja e helt övertygad om att ja kommer att älsk den i praktiken! Di finns i 2 modeller, en som liknar dendär Cresent å den andra liknar dendär röda. Den va av bra material som tål lite stänk å smuts, har många fack som man enkelt slipper åt, en vanlig axlrem att bära den i + att den har extra "klämmor" så man får fast den i vagnstyre med enkelt. Sen fanns e också me ett ihopvikbart skötunderlägg. Tyckt ju själv den kändes väldigt dyr (nästan 70€) men direkt ja fick känn på den känsta e nog som att den va värt varje slant, å att den va snygg va ju bara ett plus ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, sku säga att den röda jag har på bilden är just en sån! Har läst att dom ska va jättebra! Kanske blir det en sån, fast jag tycker att den ser en aning tråkig ut. 70 euro får man väl nästan räkna med om man ska ha en ordentlit bra, sad but true :)

      Radera
  6. Vi är nöjda med vår P.oP väska, enkel svart "inte för feminin" ;) och har många fack :)

    SvaraRadera
  7. Har du kollat in Emmaljungas egna sköterska som matchar med vagnen? Den hade vi till vår första och den fungerade super. Denna gång kommer barnen att få ha varsin Kånken mini, inte för att den är praktisk på det viset men den är så fin ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skötväska menade jag ju såklart :)

      Radera