torsdag 27 mars 2014

Pampas 2013, ingen hit

Gomorron kvinnoor. Hur är läget? Leker livet? 
För er i Vasa är det väl fullt ös medvetslös!? Förra året var jag på pampas. På Onsdagen var väl första (och sista...) dagen jag var ut. Då kom Maaku till vårt, så vi var alltså Verre, Linn jag och Maaku. Minns int ens mycket. Meeeen jag minns iaf att jag vakna upp i Jeppis dagen efter. And i was like: Hur fan hamna jag i Jeppis? Det var ytterst pinsamt. Och som straff för mig själv så bestämd min inre röst att jag int fick festa mer under pampas veckan. Det var ett bra beslut! Ibland måst man vara hård mot sig själv helt enkelt. Så resten av min pampas vecka var tråkig. Sara fråga igår om jag sku vila och festa på pampas i år, och njae alltså, jag har haft två-tre gånger att det sku locka att fara och festa under min graviditet, och det blir nog inte en fjärde denhär veckan fast det är pampas. Känner nog att jag int riktit passar in där längre, + att ja, jag blev redan trött på "studielivs festandet" då jag bodd i Vasa, så jag är nog int speciellt bitter över att missa det. Fast det sku ju va roligt att umgås med vännerna som bor i Vasa förstås, men festandet och att fara ut sku jag nog kunna skippa! 

...Okej, jag måst ju dra historien om hur jag hamna i Jeppis. Kan ju int säg A och sen int säg B så ok varsågoda, här är en liten historia om min enda festdag på pampas förra året.

 Jag, Linn Maaku och Verre var vid vår lägenhet och festa bottnet. Jag testade på en ny drink kombination, C-vitamin kapslar, Absolut vodka och vatten.. Kan säga som så, den var onödigt god. (TIPS!!) Jag drack några. Nåväl, vi spela beer pong och hadd det allmänt trevligt.


Mm, så for vi till Ollis då. Där hadd vi de super skoj och jag som var ganska full börja ju skicka åt R.. Som alltid är det bästa man kan göra då man är berusad, helt klart! High five! Nåväl. Han säger gonatt och jag säger gonatt och fortsätter o festa.. Maaku far hem och vi andra stannar en stund till. Jag blir i något skede av kvällen lite trött så jag känner att det också var dags för mig att avlägsna mig.
Hem kommer jag, där Maaku sitter och chillar vid köksbordet.
 
 
"Fan Maaaku va jag saknar Roooobert! Jag sku vila fara dit..."
- Ja såde ere.
- Kanske jag bord fara dit o överrask honom!
- Jaa kanske du bord göra he!
- Seriöst kan jag?? *Kollar upp busstabellen* Det far en buss 02.10!! SKA JAG TA DEN!?
- Janå int vet ja men ja kan ju no sej att ja sku bli glad om nå brud sku kom o överrask mig mitt i natten ända från vasa.. 
- Oj jag tror jag gör det!!!
 
Hmmm. Jåne tack för det goda rådet Maaku (I) 
 
Jag packa en liten väska. Typ skit liten med helt onödiga saker. Drar på mig min mysdress (OBS man sku ju kuna tänk sig att ja sku fösök va lite sexig då jag dyker upp men ehm nej, det kriteriet tycks jag aldrig uppfylla)
Såå.. Jag går till busstationen, sätter mig på bussen och känner "OJ VA BRA BESLUT DETTA ÄR" .. Tills vi kommit till botniahallen ungefär, då kom första tanken upp i mitt huvud : va i helvete håller jag på med...
 
Men gjort är gjort och jag satt redan på bussen påväg till Nykarleby.
"Hmm kanske jag bord ring åt honom och berätt att jag är påväg, för jag slipper ju int in genom ytterdörren, näh gör det då vi är lite närmare"
 
Så vi närmar oss och jag märker på samma gång att jag har 5 % accu kvar i min telefon. MEN YES!
Okej dags att ringa nudå fort som fan. Jepp. Försöker ring en gång. Två gånger. Tre gånger. Ja just de ja, han svara int. KANSKE FÖR ATT DET ÄR VARDAG MITT I NATTEN. 
DE FLESTA SOVER JU.

"Fan fan fan. Va ska jag nudå göra? Int kan jag ju stiga av i Nykabi o int ha nå accu o typ måst sova på en parkbänk." (Haha lol tänk om jag sku ha gjort det, o sen ba fa ti hans på mornen o han ba: Varifrån kommer du? Var ha du sovd?? - Ehm där i dedär roskis huse *pekar* Hehehhe omg)
 
Ja men kanske hadd jag nyktra till lite men jag gjord iaf ett bra beslut då jag bestämd mig för att fortsätta med bussen till Jeppis. 
 
Mornen efter vakna jag ju då upp vid mammas och pappas, och då hadd jag fått några meddelanden av honom, hehe."Har du varit här??" And i was like whaaaaat? Ne vafan har jag gjort, var är jag!?! Det tog ett tag innan jag mindes hur jag hadd komi till Jeppis kan jag ju säg..

FYFAN VA JA SKÄMDES!!!! Så jag svara som int på en stund då.. *skämskuddar delas ut här*
Så trodd han sen att jag var sur för att han int hadd vakna då jag ringd! Hehe. Jepp, så de va den storyn.
Ni kanske kan förstå varför jag tyckt det var nödvändigt med ett straff. 

Roliga fakta från hela juttun: 
- På kvällen for det ca 400 euro för mig. 
- Först tänkt jag ta TAXI till Nkby men som tur var så kolla jag att det for en buss
- Jag såg ut som stryk, seriöst. Om jag int minns helt fel hadd jag int ens en bh på mig. Och ja i min lilla "packning" hadd jag ju int värst mycke grejer med mig, så egentligen var det ju nog jävligt TUR att han int öppna 
- Dagen efter så svara jag sen åt honom typ att "Carro är int tillgänglig hon har dött pinsamhets döden" Så då svara han int hahahah. Trodd alltså att jag hadd dött
- Då jag ändå var i Jeppis tänkt jag att jag int orkar fara tillbak till Vasa före nästa dag, så jag tänkt ju såklart att jag och R sku umgås. MEN nej, han hörd int av sej på hela dagen, så tillslut skicka jag typ 8 på kvällen ba : JAAAA ALLTSÅ JA KOM JU TILL JEPPIS FÖR ATT UMGÅS MED DEJ?? VA GÖR DU? And he was like: Ja int gör jag så mycki, va just ut o spring i brist på annat. Och jag ba : MEN VAFAN!!?? 
- Haha ojoj dum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar