onsdag 26 mars 2014

Ultraljudsmaskin hemma

 

En skillnad på 9 dagar. 
Bara jag, eller tycker ni också magen har ändrat form? 
Ikväll är det bara kalas på högra sidan av magen riktit under revbenen. 
Sku vara så roligt att veta hur hon ligger!

Jag hittade denhär apparaten häromdagen.. Visst, sku säkert vara roligt att ha en sån, men jag kan int tro att det är värst hälsosamt? Sku man ha en sånhär, sku man säkert använda den varje dag.. Och det kan ju int var hälsosamma vågor som går ner till babyn? Är det inte så att man helst int ska fara på så många ultraljud just eftersom det inte är så bra för babyn? Jag vet inte men det är nu de jag tänker när jag ser på denhär maskinen.


11 kommentarer:

  1. Ultraljud e egentligen ända säkra metoden till att se hur fostret mår. Ultraljudsvågorna e så pass svaga att de int har resultera i nå skadliga effekter hos fostret :) I början va ja rikti sugen på att köpa en egen liten doppler, men som du säger sku man säkert bli lite paranoid till sist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo man sku nog sitta hela tiden och kolla vad babyn har för sig

      Radera
  2. Wow coolt, visste inte ens såna fanns! Var kan man köpa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe vet inte, du måste goooogla! :)

      Radera
  3. Ja läste nånstans då ja gick i väntans tider att ultraljud inte är bra åt fostret, om man far för många gånger. Minns int var jag läste dehär, men kan ju försöka söka lite :) om ja int minns fel så var "rekommenderat" högst 4 ggr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst om samma sak, så tror nog att det inte är så bra att skaffa en sådan maskin.

      Radera
    2. Jo alltså jag sku också ha för mig nå sånt! Läst dock nu att de ända farliga med att fara på mycket ultraljud är att risken för vänsterhänthet ökar hos babyn om man är på många! I t.ex. Italien far man på typ 15 ultra / graviditet :O

      Radera
  4. Din mage är så gulligt spetsig! :))

    SvaraRadera
  5. Ojj ser ut som att hon ha kanske vänd på sej nuu :) elr ha hon alltid haft huvudet neråt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neoo, hon har nog vänt sig med huvudet neråt nu. Igårkväll hickade hon så man känd rktit bra var huvudet var, och det var där nere i mitten av magen och fötterna nedanför högra revbenen :) Förut tror jag hon låg liksom rakt över magen med rumpan neråt och huvudet på vänster sida :)

      Radera