fredag 7 mars 2014

Plugga

Varje käll brukar i läsa lite i babyböcker, plugga lite liksom. Det kan ju behövas, och man lär sig faktiskt väldigt mycket! Högläsning is the shit. Jag tycker mig lära mig mer då i läser ur böcker än då jag läser online. Man tar in informationen på ett annat sätt helt enkelt.

Hur som, nu läser vi en bok som heter "Barnets kroppsspråk". Man lär sig bl.a. tolka barns beteende, vilka signaler som betyder vad hos spädbarn.. Osv. Det känns ju nog som att man pluggar inför nått stort prov, det är ju så mycket man kan lära sig! Visst tror jag att man kommer underfund med det mesta under tiden man sköter barnet, men det är aldrig fel att ha lite extra fakta i bakfickan! Hittills har de varit sådär att vi gått med inställningen "äääähhhh det är såååå läng kvar ännu, nog hinner vi göra allt vi vill före hon kommer... " Men igår bara OMG det är 2,5 månader kvar!! Haha det Robert kom att tänka på då var: "Bäst vi köper ett blöjpaket till imoron då vi far och handlar... "


2 kommentarer:

  1. Kan varmt rekommendera denna bok: Stora boken om barn: att vänta och föda : barnets första sex år. Skriven av Lena Lidbeck, Kristina Hofsten, Mia Coull. Där finns nog allt man behöver veta! :D Finns att köpa på adlibris..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack för tipset!! Ska kolla om den finns på biblioteket då jag far dit imorgon! Kram!

      Radera