torsdag 6 mars 2014

Torr kliande hud


Haha, precis sådär stor känner jag mig ikväll. Och bebisen sparkar på som nån ninja.. Borde filma det så man kan visa sen då hon blir större. Vissa lägger ju upp såna videor på sina bloggar.. Jag tycker själv dom kan va ganska roliga att se på men känns lite omotiverat att filma sin mage och sen smätt upp de på bloggen som att nån sku vila se liksom! Hehe.

Jag smörjer in min mage med bioOil och weleda olja. Eller oftast gör Robert det, en mysig stund för både honom och mig, och bebisen tror jag! Hittills har jag inga speciella hudförändringar, annat än att blodådrorna har blivit supertydliga på pattarna. Men nog hinner det ännu komma bristningar och allt världens, har ju ca 10 veckor på mig så vasku int he..
Men oljan smörjer jag in mig mest för att huden blir så torr och kliar så hemskt. 

Nån som har nån bra hemmakur mot torr hud? 
Honung fungerar väl mot det mesta.. 
Men ska man blanda nått med dit?

3 kommentarer:

  1. Kokosolja brukar jag använda till tex. att smörja in mitt anskite. För mej funkar det utmärkt, brukar smörja in mitt ansikte på kvällen och på morgonen har jag väldigt len hud. För mej är det bättre än krämer menade för ansiktet.

    SvaraRadera
  2. Bio-oilen använder jag å, å har vari riktit nöjd me den :) Doftar int för myki heller. Men allti i duschen tvättar ja endera me peelingvante eller peelingcreme så ja får bort allt gammalt torrt, å sen absorberas oljan bättre efteråt. Har heller int fått nå bristningar än (peppar peppar), så ja bara går å väntar på den dan ja vaknar å ser ut som en tiger.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen hörni! Ska testa kokosoljan (Y) Haha Janica, jag väntar också på spänning på den dagen.. *KNACK I TRÄ* :D

    SvaraRadera