tisdag 1 april 2014

Dags att börja odla


Idag då vi var och handlade så köpte vi påskgräs. Jag älskar påsken! Den är ju liksom högtiden då vi firar att våren äntligen är här! (Alla bara: Öh nä Carro de e på påsken vi firar att Jesus blev korsfäst. Eller kanske man int firar det men JA du borde fatta!!) Okej sori. Men jag har påsken mer som ett tecken på att våren är här! Jag älskar egentligen allt med påsken. Påskpynt, påskhäxor, påskkort, chokladäggen, stämningen oooooch vädret! Påsken rules \m/ Egentligen sku jag redan vilja plocka fram allt fint påskpynt och göra vårt hem till ett påskägg, men R säger stopp stann stedi. Då får man bara acceptera det. (Jag köpt vårt påskpynt för två månader sen......) 

Då vi kom till Prisma sa jag åt Robert: 
Jag: Hödu killen. Jag tror det sku vara bra att köpa påskgräs idag.
R: Jasså de tycker du?
Jag: Mmmm det tar ju ändå en tid för det växa upp
R: Nå de e sant, hur länge tar det? 
Jag: mmm.. typ 5 dagar. 
R: Öhmm jahaa? Hehe nåja bäst du böri odla då, de är ju ändå påsk om typ 20 dagar.
Jag: PRECIS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar