fredag 4 april 2014

En sämre dag

Hejsan allihopa! 
Hoppas ni alla har haft en skön fredag! Min dag har varit joooobbig kan jag ju säga.  Imorse for vi alltså till Purmo och var där till klockan 1 ungefär. Hadd haft andnngssvårigheter hela dagen då, kändes som att babyns ena fot liksom var inpressad mellan högra lungan och under revbenet, om ni förstår vad jag försöker förklara. Nåväl dehär ledd till att de kändes som att jag bara kuna andas med halv kapacitet...

Passa på att mäta mitt blodtryck vid hans mommo också, och konstatera att det int hadd gått ner nått sen igår vid rådgivningen, snarare upp.  Det var nu 141/89 pulsen 97. (Inte så farligt men de brukar ligga runt 120/60. Min puls har nu under 48 timmar legat på mellan 90-100 konstant, så det är faktiskt lite jobbigt. Int för att jag känner av det på de sättet, men jag känner mig trött, sliten och har ännu svårt att andas.

Men att joo, då vi kom från Purmo for vi och handlade och åt sen, men sen har jag bara legat i sängen och sovit. Är helt slut faktiskt! Känner mig lite i obalans. Nu är iaf Sara här och vi var just ut på en liten promenad runt kvarteret så jag fick i mig lite frisk luft. Snart kommer R hem från gymmet och får lov att laga mat om han ska ha nån för jag orkar liksom int, blev helt matt av att gå runt kvarteret, hehe *PreGgoLife*

OKEJ FAN VILKET GNÄLLIGT INLÄGG! Men nu vet ni iaf varför jag bloggat så dåligt idag. Ibland har man bättre dagar och ibland sämre, idag var en sämre helt enkelt.

Feelisen idag: 




2 kommentarer:

  1. Know the feeling me en fot eller bak i lungan! Tidigare har ja nog fått sparkar mot revbenen, men denhär veckan har babyn riktigt kört upp i högra lungan på mig. Nu som då när ja sitter får ja böj me mot vänster för att tög ut lite mera utrymme för höger lunga, så känns e som man sku ha nån fläskbit mellan lungan å revbenen å så kan int man dra lungorna full. Men vi närmar ju oss målet för varje dag, men du sku nog int behöv få nå extra krämpor till nu på slutrakan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa men precis! Sitter där och fösöker stretch till höger o vänster för att få lite mer utrymme till att andas :P Jepp, slutet är nära, nog klarar man slutspurten va fö krämppor man än får :)

      Radera