onsdag 2 april 2014

Min bästa vän är gravid, tips?

Anonym sa: 
Hej Carro! Fick nyss veta att mina bästa vän e gravid (!), har du tips på sidor där man kan hitta nödvändiga och kanske roliga/fina baby prylar? :) Vill köpa nåt speciellt sen när tiden är kommen. Tacksam för svar!

Hejsan hoppsan! OMG va roligt, är du nervis? Uppspelt? Hoppas nån av mina bästa kompisar också snart får barn.... Hehe. Nånä. En i taget. Hmm jo, jag har ju nog kollat runt en del nu då man själv ständigt är på jakt efter grejs! Så här är mina favoritsidor som jag kan rekommendera att du kollar in: 


Kläder:

Beibamboo.com - Dom säljer ekologiska kläder för barn, väldigt fina också! 
Inte så stort utbud men det dom har är jättefint.
Zalando.fi - Här finns också en hel del fint för babysar och barn!
Ellos.fi  - Väldigt mycket fina barnkläder
Reimashop.fi - Mycket kvalitets kläder för barn.

Leksaker:
BR-lelut.fi Leksaker i mäng och massor
toysrus.fi - Här finns också massa fina leksaker! (Nästan bästa leksakssidan kan jag tycka)
Lekmer.fi - Allt du kan tänkas behöva till babysar hittar du här (ofta fina reor också ;) ) 
netanttila.com - Både leksaker och kläder
lastentarvike.net - Leksaker m.m. (Här finns många fina babygm.)
Babyjoy.se - Mycket kläder och tillbehör. (Lite dyr frakt dock då de kommer från Sveariket.)


Hoppas du hittar en fin gåva till din vän och hennes baby! 

6 kommentarer:

  1. Va bra lista! :D jag har allti problem då jag ska kolla kläder eller leksaker online, vet aldrig vilka finska sidor jag ska gå in på (oftast är de ju så dyr frakt från sverige eller andra länder..) Ska bokmärka det här inlägget! (Y)

    SvaraRadera
  2. Man får inte luras! Jag trodd Veronica eller Linn var på smällen ;)

    SvaraRadera
  3. Lekmer har ofta rea, MEN jag har jämfört priserna med varorna som t.ex finns i Halppis eller Prisma och då märker man att lekmer.fi nog är ganska överprisat. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan du nog ha rätt i! Har inte själv jämfört, men tycker nog också att dom kan ha ganska saftiga priser på vissa saker.. Men dom har ju nog också mycket sånt som man inte hittar här i butik, så de är ju bra (Y) :)

      Radera