onsdag 2 april 2014

Rådgivningsbesök 2.4


Dagens lunch blev sallad och kyckling. Har nujust väldigt svårt för "mustiga" maträtter, såsom kött med nån sås, pasta och sådant. Vill ha nått lätt och fräscht helst. Konstigt att jag känner så nu mittiallt! 
Men så är det. 

Besöket vid rådgivningen gick bra. Sen senaste besöket har jag gått upp nått kg, mitt blodtryck var lite på den högre sidan så hon tycker jag ska kolla upp det med jämna mellanrum, mitt magmått var nu 30 cm! Då vi sku lyssna på hjärtljuden tog det helt superlänge innan hon hitta dom. Int sådär att jag låg där och tyckt att "åååh 1 sekund känns som 1 minut" utan helt seriöst så tog det jättelänge, jag hann bli riktit nervös. Och då hon börja fråga när jag senast kände rörelser och var jag brukar känna dom, så blev jag int direkt lugnare. Tillslut hitta hon det lilla tickande hjärtat äntligen. 
HUH! I was like: 


Jo, hon låg lite på snedden så de var svåra att hitta. Hon tror att hon ligger på samma sätt som sist bara att nu lite längre mot ryggen än framåt. Så alltså med fötterna på högra sidan, baken neråt och huvudet på vänstra sidan.. 

Såhär har mitt magmått sett ut hittills. 
Jag är lite under kurvan, men det är helt ok för mig.
 Stor, eller ska jag kanske säga större, hinner jag nog ännu bli!


Vi kommer fara på sista ultraljudet till Kokkola. Hon lag in remissen idag. Det känns jättebra för jag har endast hört gott om ultraljuden på MÖCS. Hittills har jag väl varit sådääär halft nöjd med ultraljuden i Jeppis. 
Dom är nu alltid så inåtvända och tysta domdär gynekologerna som undersöker.. 


7 kommentarer:

  1. Vaa får man ännu fa på ultra till kokkola fast man är från jeppis? Trodd dom hadd sluta med de pga dåliga resurser :( vi sku åxå hadd vila på sista dit men vi måst fa ti jeppis :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo hon sa nog nått sånt att dom snart slutar ta emot från jeppis, men ännu tar dom nog emot så hon lag in remiss! :) Synd att ni int fick fara! Var nog först rädd att hon int sku låta oss fara heller för hon lät ganska sådär att dom helst int tar emot, men vi tryga på lite så sa hon att hon lägger in remissen..

      Radera
    2. äääh :/ vi sku åxå hadd måst pressa på mer! Alltid ska man måst pressa för att få sin vilja igenom! jobbigt! nåja no duger de väl med jeppis också.. Men tycker som du att dom är lite dåliga dom som oftast gör undersökningarna där.. de är så opersonligt på nåt sätt!

      Radera
  2. Du ligger ju int under kurvan. Strax ovanför mittenkurvan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jo! Jag fick höra nu att det är den mittersta man ska kolla på! Konstit att jag har uppfattat att det är den översta som gäller :P

      Radera
  3. Ska ni på profylaxkurs? Dom har väl bara en gång till i jeppis innan dom stänger? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, vi är anmälda till sista profylaxkursen som dom har i jeppis! Anmälde oss i tid så vi säkert sku rymmas med ;)

      Radera