tisdag 1 april 2014

Smaksatt is

Vi skulle ju till Kokkola idag, elr ja, Robert sku ju dit och träna, vilket han också for. Men jag bestämde mig för att stanna hemma.. Mår inte så bra idag! Känner mig lite i obalans, och sammandragningar har kommit och gått hela morgonen.. Men nu ligger jag och vilar så det börjar gå om. Kändes lite omotiverat att fara med och gå på stan i 4 timmar, ensam, medans han tränar. Och på samma gång ha helt sjuk mage och känna mig allmänt dålig.. Så bra beslut att stanna hemma jo! En sak som gör denna förmiddag ännu värre än vad den redan är, är att jag inte har nån is, det suger ju mest. Äter 4 plattor med is varje dag och igår glömd jag att lägga in isen över natten.. Så nu har jag ingen. *Gråter hysteriskt* 

Igår for vi ut och promenderade klockan 14.30. Och ja vad kan jag säga. Det gick verkligen skitdåligt. Jag fick pausa HELA TIDEN, för det gjorde SÅ ont i magen. Det var nog sammandragningar, men jag undrar nog om jag inte nu också börjar få foglossning.. Sen for vi på mat till Cissi och Linus.. Sen for vi alla till mamma och pappas bygge och hjälpte till att bära lite. Så vi kom hem först halv 9 på kvällen. Då var jag lagom trött..

Igår testade jag att göra isbitar med citronsaft i. 
Kan ibland känna att det blir lite "too much" att dricka endast saft,
så då är det ju bättre att dricka vatten, med smaksatta isbitar i, istället.
Så blir det jämt och gott. 
Jag läste en gång också ett "diet tips" att om man är van att dricka t.ex. juice, eller saft för den delen, men tycker att det innehåller för mycket socker och annan skit, så kan man laga juice isbitar, och lägga dem i vattnet istället, så får man liksom ändå smaken av juice, men mest vatten! Så det är ju faktiskt en ganska bra lösning, om man är rädd för socker..... Eh.


2 kommentarer:

  1. Tips till dig: Du ska verkligen lyssna på kroppen och pausa när det behövs.. Heller inga storstädningar som jag såg att du skrev att du känner press över att göra i senaste inlägget! :P Jag hade som du sammandragningar som kom och gick, städade en dag, vad jag tyckte, helt i lugn nivå. Slutade med att jag låg på bb i 5 veckor. SÅ tråkigt! Så ta det lugnt och lyssna på kroppen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig. Jo det vet jag ju nog.. Men ibland så är det så tråkigt att bara ligga inne så jag testar ändå på att gå ut på en promenad. Bara jag pausar tillräkligt så brukar det nog gå om.. Men jo, jag borde nog ta det lugnare! Städningen får Robert ta hand om idag! ;) Tråkigt att du hamna att ligga inne sålänge.. Men hoppas allt gick bra i slutändan :)

      Radera