torsdag 3 april 2014

Throwback: OSLO

Kollade igenom bilderna från min tid i Oslo idag! Det var jätteroligt att vara där och uppleva staden. Jag var där på praktik och praktiserade på ett rehabiliteringscenter. Åkte också runt till lite skolor och höll föredrag om Finland och vår skola.. Oslo är en stad jag aldrig sku vilja bo i. 



Jag sku nog int vila jobba i Oslo igen. Det var en så äcklig stad. I centrum var det fint, och i de "finare" områderna utanför centrum (var till två såna ställen, och det var verkligen SKITFINT) men alla andra områden jag såg var så smutsiga och äckliga. Meddetsamma man kom utanför centrum var ALLT nerklottat och det satt tiggare och andra skumma människor ÖVERALLT. Och tunnelbanorna ska vi ju inte tala om... Och så mycket i kontakt med droger har jag nog aldrig kommit så som jag kom då jag var i Oslo. Man såg konstant höga människor och folk vila sälj droger åt en varje dag.. Och ficktjuvar, omg. Jag blev av med min kamera :( Nej Oslo var inget för mig.


Hahaha. Kolla just i min gamla blogg från då jag var i Oslo.
Hadd helt glömt bort dethär, men här har ni det helt klart roligaste som händ under hela resan.
 (Jag var alltså dit med en klasskompis, Nubbi.)

Ok såhär hadd jag skrivit om situationen:

Ok. Jag och Nubbs har alltså flängt runt halva Oslo city idag.. Så när vi har gjort klart alla våra juttor var det så att hon sku och hälsa på nå släkt som hon har här i Oslo, som hon ALDRIG träffat förr. Det var hennes pappas systerdotter som vi sku o hälsa på. Ok. Så sitter vi på Café. Och jag känner den bästa känslan man kan känna i byxan.. Not. FAN DE BLIR NÅ LINGON PLOCKAS DENHÄR VECKAN!! Om ni vet va jag menar..

Har jag med nå tampong? Nej, såklart int! För hallå det är int alls meningen att jag ska plock lingon den 12e?! Men vi var ju redan påväg till hennes avlägsne släkting så de fanns ju ingen återvändo..

- Nubbs? Kan du fråg av honde vi ska till om hon har nå 
trosskydd?

- Men vafan Carro!! Jag har 
aldrig träffa människan förr, oså ska jag böri fråg om jag kan få trosskydd till min vän??

- Näe alltså ja tänkt om.. du kanske kan säg att de e 
du som mensar.. hehe

- Meen alltså Carro.. 
jaja

- Oj tack!

*Kommer till släkten*

*Blblblalbalbabla snackar om allt möjligt*

Tanten far till köket. Kvar i vardasrummet lämnar nubbi och jag

- Hey hödu, fråg nu då hon kommer tillbaka

- Oj jestas, jajaa....

*Tanten kommer tillbaka*
- Ja dehär.. Jaaaaa...

- Ja?


- Jo alltså, ni har nog så trevligt här! 
Faktiskt fint!

- Oj tack jo blablblablalba
- Jooo! Jag har mens!

*Tyst*


- Eh. Jag undra om jag sku kunna få låna ett trosskydd? Jag lämnar nog tillbaka de..
Eller alltså.. De kanske du int vill ha tillbaka men, 
eh.

- Hehe, ja jag ska kolla, jag har nämligen nått 
klimakteriet. Men kanske har nå gamla kvar.


*Tanten stiger upp*


*Jag sitter med värsta smilet och gör frenetiskt tummen upp åt Nubbs*

*Tanten entrar rummet igen*

- Har bara domhär. *Visar upp pappernäsdukar*
- Jaha okej.. Ja men de blir bra!


*Jag slår armbågen i Nubbi*

- Eller ja, kanske du kan kolla om du sku ha nått annat?
- Ja de kan jag


*Tanten kommer tillbaka*

- Jag hittade trosskydd, lämnade dom där i wcn!
- Okej tack!

Nubbi säger åt mig: Ja Carro kommer du med på wc? Vi ska ju ändå fara snart?
- Ska jag koma me då du byter trosskydd? hehhehe
.
- Meeh. 

*Nubbi går till wcn*
*Nubbi kommer tillbaka, jag o tanten småpratar*

- Sådär. Carro behöver du på wc?
- Jo tack, de kan jag faktiskt fara!


*Jag far på wc och märker att nej inga lingon i sikte, börjar skratta hysteriskt pga
den sjuka onödiga  situationen*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar