onsdag 13 augusti 2014

Det är nu ett jää-vla snack!!


JAG HÅLLER MED NALLE PUH!! Alltid när det skrivs om vaccinationer är det NÅGON som tycker att man gör fel, vare sig man då ger ett vaccin eller om man inte ger. Jag minns då jag var gravid och fick denhär frågan om vad vi skulle ge Lo för vacciner, på inlägget (som du hittar HÄR) kom det 30 kommentarer, av både de som inte gett sitt barn ett enda vaccin och de som gett allt, det de båda hade gemensamt var att de gjorde det de trodde var bäst för deras eget barn!! Det är ju det som är så härligt med att vara förälder, man får känna efter själv vad man tror är bäst för sitt barn, ingen annan mamma eller pappa kan komma och bestämma att "dethär vaccinet SKA ditt barn ha men dethär ska hen INTE HA!!!!" Bra va? 

Jag kommer följa mitt mammahjärta när det kommer till vacciner, jag kommer läsa bipacksedlar och använda mitt förstånd. Det är så tur att INGEN behöver försvara sig angående hur de valt att vaccinera sina barn, så det kommer jag inte heller göra. Så, from now on kommer jag inte nämna vilka vaccin vi väljer att ge eller inte ge åt Lo, för hur man än gör, så gör man ju fel enligt någon, och såna pekpinnar vill jag inte ha på min blogg.

6 kommentarer:

  1. Bra Carro!! Helt rätt!!!

    SvaraRadera
  2. Sååå sant! Får så i nerverna på alla som ska låss veta bäst!! (Speciellt svärmor.....)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är som att när det kommer till vacciner så är ens egna åsikt ALLTID den rätta och ingen ska komma och säga eller göra något annat, då ska de nog allt berättas hur dålig förälder man är! Inga problem med svärmor här dock, vi gillar fammo :)

      Radera
  3. Amen!

    Förresten, jättekul och inspirerande att läsa om din träning. Testade själv ett av dina pass med utgångstanken att "ja det här måste ju vara lätt då en nybliven mamma gör det". Eh, det var inte så lätt :D så det är jättekul med inspiration och något konkret. Så länge passen inte innehåller spring/hopp så kommer jag att testa dem lite nu som då. Något helt nytt för mig att träna så intensivt på kort tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh va kul att du testat träningen!! När det kommer spring/joggning så brukar jag köra pw eller helt enkelt gå om det blir tungt. Så du kan ju bara byta ut sånt mot gång då :) Jaaa det är nog verkligen inte så lätt som de ser ut! I slutet av förra träningen var min puls upp i 190!!! Haha har nog aldrig haft så hög förut.. Men det som är bra med dessa träningar som jag kör nu är ju att de är korta och intensiva, istället för långa och långsamma. Man orkar bättre då man vet att det snart är slut och man tävlar mot klockan! Ta tid hur länge met-con tar för dig så kan du jämföra om nån månad! KUL! :D *övertaggad angående träningen*

      Radera