tisdag 2 december 2014

Ni är värda en förklaring

Hej vänner! 
(Ni ba: "Don't "hej vänner!" us!!! Du har svikit oss!" I'm like: I'm sooo sorrrryy let me explaiiin!!) Ojoj, aldrig trodde jag väl att det skulle bli sån kalabalik bara för att jag låste bloggen. Tydligen är ni ändå ganska många som bryr er om mig och bloggen om jag ser på hur många mejl och fb-meddelanden jag fått. Tack för det, det har verkligen gjort mig på bra humör! Ni är bäst! Om jag ska vara ärlig så trodde jag ju att jag bara lite sådär nonchalant skulle kunna låsa bloggen, smyga mig undan och bara ta det lugnt några dagar, men icke! Alltid är det nått som drar en tillbaka in hit till the world wide web. Om inte mejl så andra bloggares inlägg, heh :D (Ok man ska inte lägga smileys i inlägg men det skiter jag i nu, ni måste få veta att jag sitter och gapar stort och ser ut som en "d-gubbe")

 Ska väl ta och förklara mig här nudå.. Jag tog en paus med bloggen eftersom att de senaste två veckorna helt enkelt har varit ganska tuffa. Det har varit mycket med flytten och en hel del planering av bloggjulfesten, även mycket psykiskt arbete kan jag säga. Bloggen lämnade åt sidan och jag kände att jag inte kunde ge den allt jag egentligen ville, eftersom jag såklart prioriterade all extra tid för Lo. Och det kändes skit, för jag vill inte att min blogg ska vara "ganska bra" Ne jag vill att den ska va SUPERBRA (på Carro-sättet då) Nå, när jag kom hem från julfesten så var jag bara så jäääävla slut. Ni vet då man har haft nått som pressat en hur länge som helst, och mittiallt så släpper det bara? Det är över? Så var det. 

De två sakerna som hade tyngt mig hur länge som helst var nu borta! Hur skönt? Så skönt att jag bara började gråta och kände mig helt hysterisk. I samma veva där nästa dag loggade jag in på bloggen, och såg att statistiken hade gått ner.. Och på en gång kände jag av det, pressen. Pressen av att få upp den igen. Den värsta av pressarna, eftersom jag faktiskt inte alltid vet vad jag ska skriva om! Dessutom möttes jag av något jag faktiskt inte sett på min blogg på länge, nämligen ett par riktit fula kommentarer. Just i den stunden var jag bara så jävla känslig och "skör" (lol vilket preppigt ord) så allt bara sög så jävla hårt. Då började jag fundera: Vafan håller jag ens på med? Varför bloggar jag? Är det värt det? Och i den sekunden låste jag bloggen. Jag behövde känna efter. 

Nu har det ju inte gått nå många dagar alls. Redan efter en dag var jag ju glad som aldrig förr igen, såklart. Jag hade ju ingen press och jag kunde bara umgås med Lo och Robert, jag kunde känna efter i lugn och ro. Det jag kom fram till är att jag älskar ju att blogga. Det har ju blivit en del av mig. Carro + bloggen = Sant. Så jag VILL fortsätta blogga, det vill jag. Men en del av mig tänker ändå att är det värt att fortsätta? Dels för hur mycket tid det faktiskt tar, och dels för att jag är så otroligt utsatt som bloggare. Med det menar jag att jag skriver om mitt liv, öppet för allihopa att läsa, och alla kan verkligen gå in här och läsa. ÄVEN de som inte tycker om mig, vilket då i vissa fall leder till kommentarer som endast är där för att såra och dra ner. 

Men jag tror att kärleken alltid väger mer än hatet. Så därför har jag nog ändå bestämt mig för att låta bloggen vara öppen. Kanske jag inte bloggar så mycket de kommande dagarna, veckorna, men den får vara öppen iallafall. Så får vi se hur det utvecklas helt enkelt. Jag har tagit bort allt som heter statistik från min blogg nu, och det är skönt! Pressen försvann med ett klick liksom. Ni som vill läsa får läsa, och alla andra, ja de får göra vad de vill. Så nu vet jag ju inte alls hur många som är in hit och kikar ibland, så det sku ju betyda mycket om ni ville lämna en kommentar efter er nu som då så jag nu vet att jag bloggar för någon annan än mig själv iaf! Hehe

Känner jag mig själv rätt så är jag väl "up and runnin" igen bara om nån dag, kanske, kanske inte. Men jag kände iaf att ni är värda en förklaring istället för att läsa runt om olika spekulationer i kommentarsfält och på andra bloggar. (Och nej, jag menar inget illa med det, bra att andra också reagerar mot näthatet DOCK vill jag ju poängtera att jag inte låste bloggen endast pga de elaka kommentarerna och att jag är helt nedbruten och ledsen som vissa får det att framstå som.) 

Och för att avsluta med något fint: 
Jag och Janina har, efter att vi läst Malins underbara idé om en lite speciell julkalender, blivit inspirerade och startat en kampanj på instagram som heter #Decemberkärlek Ni ska lägga upp en bild på någon ni tycker om, ser upp till eller bara vill lyfta lite extra, skriva varför ni valt just den personen och sen ska ni tagga bilden med #decemberkärlek och skicka vidare kärleken åt 3 personer som i sin tur ska göra samma sak! Tillsammans vill vi i december visa att kärleken alltid vinner över hatet. Lämna gärna en kommentar om ni är med i kampanjen, det skulle betyda mycket. Vi hoppas på att åtminstone 20 stycken ska ha använt taggen i slutet av december. Klarar vi det tror ni? (Ni hittar mig på instagram under namnet CarolaEkman)


Kram! /Carro

36 kommentarer:

  1. De e okej att ta en andningspaus ibland.. :) *kram*

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är tillbaka!! :)

    SvaraRadera
  3. Najs att du e tillbaka :) ♡
    Ta de lungt å gör just de du känner för och DU är världens bästa mamma till Lo, skit i va alla andra tycker å tänker!
    Njut av december å jul. Mys extra mycket med din fina familj :)

    SvaraRadera
  4. Jee, skoj att du är tillbaka 😃 Har saknat dina inlägg... 😉

    SvaraRadera
  5. Ååh du är tillbaka!! (Hjärteögon smiley) skriv du dina inlägg i egen takt och njut av juletiden! Vi trogna följare är nöjda med allt du lägger upp. Varken sig det är 1 inlägg i veckan eller 5 om dagen. Bara du mår bra av det själv! önskar er fina familj en riktigt underbar Juletid!! Kram.

    SvaraRadera
  6. Trogen läsare här, glad att du är tillbaka! ;) Men jag tror alla förstår om du inte uppdaterar precis varje dag, så ta det lugnt och skriv när du känner för det... =)

    SvaraRadera
  7. Hejja carro!! Kul att du är tillbaka :)

    SvaraRadera
  8. Gör en glädjedans här med min preggomage!! Wohoo :) igår behövde ja nå recept från din blogg så kom ja på i samma veva att ja får int tag på de förrän du öppnar din blogg ijenn, höhö... :D

    SvaraRadera
  9. Yey härligt, och vilket mysig design du har. Men hey, känn ingen press me bloggen, de e absolut myki roligare att läs några bra inlägg ibland än att läs 10 inlägg som du ha pressa ut för att gör läsarna glada! :) nu mena ja absolut int att ja tycker dina inlägg brukar kännas "pressade", men hoppas du förstod va ja mena :D En blogg e liksom bäst när inspirationen får kom av sig själv. Trogna läsare finns nog kvar fast du tar de lite lugnt mellan varven!

    SvaraRadera
  10. superfin designe :) Älskar din blog, och jag läser nog 15 ggr om dagen och blir lika glad varje gång ja kommer in på din blogg fast du än ha skriva 5 eller 0 inlägg!! ha en skön fortsättning på dagen! <3 /lina

    SvaraRadera
  11. Roligt att du är tillbaka! :)

    SvaraRadera
  12. Åh, jag bara: CARRO HA SKRIVA ETT INLÄGG (superglad smiley med hjärtögon som hoppar omkring?) :D
    Ta den tid du behöver. de e ok att vil upp sig. å ja, statistiken ha kanske fari ner fö att man int ens ha kona kom in på bloggen eftersom den vari låst ;)

    SvaraRadera
  13. Jee va glad jag blir!! *smile me hjärtaögon*! Ta int nån stress me bloggen nu Carro, skriv då du orkar o vill! Vi uppskattar nog dig o din blogg fast du int sku skriv varje dag! Ha de bäst!! :)

    SvaraRadera
  14. Bästa bloggen som ja kollar många många ggr/dag! Du e bara så härlig! Skönt att du e tillbaka! :)

    SvaraRadera
  15. Åhh vad härligt att min favoritblogg är öppen igen! Du är så bra och duktig på det du gör! Tyvärr får man ju inte va bra på nåt i Österbotten för isåfall får folk tydligen automatiskt rätt att säga och tycka precis vad som helst! Kram på dig

    SvaraRadera
  16. Kul att du är tillbaka! Ta allt i din egen takt nu bara :)

    SvaraRadera
  17. Åh förstår dig och tycker det var sjukt bra att du kunde koppla bort bloggen då du verkligen behövde det! Men såklart är jag super glad att du har kommit tbx ! kram! :)

    SvaraRadera
  18. Roligt att du är tillbaka. Blogga i din egen takt du,vi är nog många trogna läsare,som finns kvar även fasst de int kommer upp flera inlägg om dagen! Har saknat din blogg. Njut å mysa mycket av din familj! Kram

    SvaraRadera
  19. Äntligen! Fast det bara var två dagar känd jag helt att en stor del i mitt hjärta saknades :O :'D Älskar din blogg, du är så otroligt bra på det du gör och de märks aatt du tycker om att blogga. i österbotten finns det tyvärr många människor som inte tål att man är mer än "medelmåttlig" så då nån vågar/VILL stå ut och TA PLATS så ska alltid nån hoppa på. Skit i alla negativa!! Vi som gillar dig är 99% flera!!! Kram till dig, längtar tills du uppdaterar igen <3 /sussi

    SvaraRadera
  20. Blev ledsen då jag såg att du spärrat ditt konto. Jag känner inte dig men din blogg är en av de bloggar som jag läser dagligen å gillar massor den.
    Roligt att du är tillbaka och skriv då du känner för dig att skriva, vi trogna läsare hålls nog kvar. Ha en bra dag och sköt om er! :)

    SvaraRadera
  21. Thank god alltså! Höll ju fan på att skit på me då ja blev så rädd att du sku slut hehe. :D Men som alla andra sagt, ta den tid du behöver, allt ordnar sig! Kramisar <3

    SvaraRadera
  22. Så roligt att du är tillbaka Carro :)

    SvaraRadera
  23. yee välkommen tillbaka. Det var tomt utan dig i bloggvärlden. Finns det ens orsak att inte gilla dig! Du verkar vara super go! Kramar till dig!

    SvaraRadera
  24. fint att du är tillbaka :)

    SvaraRadera
  25. Skönt att du e tibax! :) Ha int läst din blogg så länge, men nu klickar jag in mig hit dagligen o fick nog lite panik då ja såg att du låst den.. Men ta e lugnt bara, ingen kräver många perfekta inlägg per dag. Har du int feelis att skriv så gör du int de, vi trogna läsare försvinner ingenstans fast du int sku uppdatera varje dag :) kram!

    SvaraRadera
  26. Tjenis! Nice att du e tillbaka! Favvobloggen!

    SvaraRadera
  27. Hihi va glad ja blev då ja slapp in på din blogg igen! :) /Karin

    SvaraRadera
  28. Kul att lilla JAG inspirerade er till #decemberkärlek! jätte bra grej! vi sprider så mycket kärlek i december att vi inte ens behöver äta choklad...okej skojade bara vi äter nog choklad i alla fall! Men liksom kärlek och choklad måste ju bara bäst! kram <3

    och jag tror det är smart att ta bort statistiken, minskar säkert på både stressen och pressen..

    SvaraRadera
  29. Jag sa ju att det är skönt utan statistik! :D

    SvaraRadera
  30. Jag blev så sjukt besviken när jag inte kom in på din blogg häromdagen... Visste nog inte ens själv att jag gillar den så mycket! Glad att du är tillbaka, du skriver så härligt och öppet. Det behövs nog inte mer än att du är du för att bloggen ska vara bra. Bra att du inte känner någon press längre, det tycker jag verkligen inte att du behöver göra. Jag (och säker många andra) kommer nog kika in även om du inte bloggar varje dag! :)

    SvaraRadera
  31. Jättekul att bloggen är öppen igen. Den är enligt mig unik i havet av mammabloggar med en perfekt blandning av mammatips, vardag, humor, inrednkng, recept m.m. Tycker du kan fundera på att inte publicera alla kommentarer så kommer de bittra läsarna liksom aldrig till tals offentligt.
    H. Marie

    SvaraRadera
  32. En paus kan vara nyttigt ibland men roligt att du äntligen är tillbaka! Vi är så många som gillar dig och din blogg! :) kram

    SvaraRadera
  33. Det bästa med bloggpauser, korta eller långa, är att det oftast tillkommer en massa ny inspiration och motivation att fortsätta. Jag gillar din blogg och är glad att du valde att fortsätta. Ha en skön kväll!

    SvaraRadera